Скачати

Координати

11 травня 2021 р.

травня 2021

біля Benifallet, Catalunya (España)

Sortim caminant des del Balneari de Cardó per pista forestal, en un revolt molt marcat la deixem i continuem per corriol (hi ha una cadena). Passem per la Font de la Columna i ens acostem per un senderó fins l'Ermita de Sant Simeó o de la Columna. Tornem al corriol principal i continuem cap a la Creu de Santos en sostingut ascens per una esponerosa obaga. Després de passar per la Font dels Teixets, una zona amb grans blocs de pedra, arribem al Portell de Xàquera, on canviem de vessant i enfilem els darrers metres cap el cim.

Dalt del cim hi trobem un vèrtex geodèsic, una creu i un pessebre. No gaire lluny una caseta/refugi tancada i uns minuts més enllà un segon cim amb una solitària creu. Vistes extraordinàries cap a totes bandes. Desfem el camí fins a la placa que ens marcava el camí cap a la Font del Teix i continuem en aquesta direcció.

Fem un primer tram per bosc, més endavant el camí esdevé carener i es fa una mica perdedor poc abans d'arribar al Portell del Bou, on canviem de vessant. Transitem ara per una solana de panoràmiques superbes però implacable en dies calorosos.

Finalment arribem a la Font del Teix i al Refugi del Teix, on el sender passa per la Teixeda de Cosp, raconada excepcional, abans d'enfilar-se cap el Portell de
de Cosp. A partir d'aquest punt el camí en descens continu passa per les ruïnes d'un parell d'ermites, desemboca a la carretera i arriba al punt d'inci de la ruta.