Скачати

Координати

10 липня 2021 р.

липня 2021

біля Tregurà de Dalt, Catalunya (España)

Anant per la GIV-5264, passat Vilallonga de Ter agafem a l’esquerra la GIV-5365, passem Tregurà de Baix i de Dalt i sortim pel Camí de Tregurà a Ribesaltes, aquesta pista també es coneguda com Camí de Fontlletera.
La pista comença cimentada, per continuar de terra, però en bones condicions, hi pugen tota mena de cotxes.
Passem el collet de la Gralla, aquí molts deixen el cotxe i pugen per la pista Camí de Nuria fins el Coll dels Trespics, nosaltres però continuem un parell de quilòmetres i mig més, fins a la confluència amb la Ribera de Fontlletera, aquí la pista fa un gran tom a l’esquerra i podem deixar el cotxe.
Comencem pujant al costat de les aigües del torrent, segons l’aigua que baixi es pot anar per la seva dreta o l’esquerra. Nosaltres com que baixava poca aigua pugem per la nostra dreta, però al baixar ho vam fer per l’altre costat.
Anem pujant i creuant diferents rierols que baixen de la Font dels Isards, fins que anem girant a la dreta fins trobar la pista Camí de Nuria, la seguim amunt a l’esquerra.
Al poc de pujar arribem al coll dels Trespics i continuem pujant a l’esquerra en direcció al Balandrau per la partió de Fontlletera.
Primer trobem un turó, el podem salvar tant per la dreta com per l’esquerra, tan fa, després salvem el cim de Trespics per la dreta i ja enfilem l’última pujada fins el Balandrau.
Una vegada fetes les fotos de rigor tornem a baixar fins el coll dels Trespics pel mateix camí, per continuar pujant per l’altre costat fins el Puig de Fontlletera o Puig de la Coma (depèn del mapa que es consulti).
Una vegada dalt del cim del Puig de Fontlletera continuem per la carena del Serrat del Catllar, passem per la collada del Catllar, salven un turó per l’esquerra per tornar a pujar a la carena i continuar un camí fitat fins el cim de Les Borregues.
La tornada pel mateix camí fins el coll dels Trespics de nou, on davallem per la pista Camí de Nuria, passem de llarg el punt per on hem accedit a la pista a la pujada, i continuem una mica més per la mateixa.
Poc abans d’arribar al Torrent de Fontlletera deixem la pista per començar a davallar cap a la dreta, una mica en diagonal fins arribar de nou a la Ribera de Fontlletera, ara o bé seguim el camí de pujada o com nosaltre,s que vam creuar el rierol per davallar per un corriol fins el cotxe.

Inici

Puig de Fontlletera o Puig de la Coma

Cota 2550 m.

Інформаційний пункт

Deixem el sender i pugem a la dreta fins la carena

Вершина

Les Borregues

Інформаційний пункт

Deixem la pista i davallen a la dreta