Скачати

Складність

Посередньо

вниз

• Фото Alzina-del-Salari-Mura-Guerrer-Xian-Emprius-Coll-d-Eres-Alzina-del-Salari

Час

2 годин 19 хвилин

Координати

15 травня 2016 р.

травня 2016

4 коментарів

біля Mura, Catalunya (España)

El parc natural de Sant Llorenç ens ofereix una quantitat de racons sorprenents, fonts, coves, avencs, arbres curiosos, pous de glaç, forns i moltes altre coses. Però la sortida que us explicaré a continuació us permetrà descobrir ni més ni menys que un guerrer de Xi’an!!! Si, si, tal i com ho esteu llegint.
La excursió no és curta, son uns 20 km circulars amb uns 900 metres de desnivell, per tant, heu de tenir certa forma si penseu fer-la. Nosaltres la varem fer en 5 hores. Això si, passa per llocs molt macos, característics del parc de Sant Llorenç i amb vistes espectaculars.
Comencem la sortida al pàrquing de l’Alzina del Salari agafant direcció als Graons de Mura i Coll de Boix. Arribat aquest punt, tirem pel camí de Mura contemplant, a l’esquerra, l’Alzina Bonica, un dels arbres amb més encant del parc. Caminarem durant uns 4 km en descens per una carena per la zona dels Codolosos cap el poble de Mura on a l’esquerra ens queda Montserrat i a la dreta el Montcau. Un cop arribats a Mura, ens podem parar a esmorzar a la Font de l’Era, un bonic racó al costat del riu.
Sortim de Mura passant per l’Ermita de Sant Antoni i en direcció a la masia de Sant Lleir en un tram de pujada.
Un cop arribem a la masia, comença la cerca del guerrer de Xi’an. No és fàcil trobar-lo. Està situat en un bosquet que hi ha just al darrere de la masia, a sota del Castell de Mura, a l’esquerra del camí. Està plantat al mig del bosc i el caminet no està massa marcat. Ajudeu-vos del GPS, sinó no el trobareu. No està clar que hi fa allà. Sembla ser que aquest guerrer del primer emperador de la Xina es va despistar en alguna batalla i va anar a parar...a Mura!!!
Un cop fetes les fotos amb el guerrer, seguim per la pista fins arribar a la carretera BV-1221, que la travessarem per anar a buscar la casa de La Vall. Un cop caminats uns 500 m des de la carretera, la pista fa una corba a l’esquerra. Si seguim recte pel torrent podem arribar fins al Pantà de La Vall, un dels pocs embassaments que trobarem en tot el parc. El track però tira a l’esquerra i passats uns 200 m de la casa deixem la pista per entrar en un corriol. Aquest tram del camí d’1 km aproximadament fins arribar als Emprius potser és el menys lluït del recorregut ja que puja força i el camí no està molt net. Un cop superat aquest tram, caminem per la carena dels Emprius fins arribar al Turó de Finestrelles amb vistes espectaculars a l’esquerra de la vall d’Horta i amb una vista pràcticament zenital de la casa del Marquet de les Roques. Aquí comença un descens sobtat cap el Collet de la Vall de la Font del Llor. En aquest punt trobem el GR 5 que ens pujarà fins a Coll d’Eres i ja no el deixarem fins arribar un altre cop a Coll de Boix. Aquí tornarem pels Graons de Mura fins arribar finalment a l’Alzina del Salari.
Espero que us agradi!

Coll d'Eres

4 коментарів

• Фото jspdetera

jspdetera 15 лют. 2020 р.

I have followed this trail  перевірено  View more

He seguit una bona part d'aquesta magnífica ruta, per un sector de l'Obac molt bonic i poc visitat. Ruta molt ben explicada i documentada.

• Фото xavi_pm

xavi_pm 15 лют. 2020 р.

Me n'alegro que t hagi agradat. He vist la que has penjat pq em va sorprendre lo del guerrer de Xian ja que hi ha poca gent que ho coneix. Gràcies per la valorització!

• Фото JacintF

JacintF 7 трав. 2021 р.

M'han dit que el guerrer l'hi ha posat l'amo de Sant LleÏr, que el va portar des de la Xina.

• Фото xavi_pm

xavi_pm 7 трав. 2021 р.

Hola JacintF, no ho sabia. Moltes gràcies pel comentari.