Скачати

Посередньо

вниз

39 4,3

• Фото ALTA CERDANYA I CAPCIR: Porté-Pimorent-Besines-En Beis-Puig Peric-Camporells-La Bollosa-Pic Carlit

Час

4 днів 4 годин 45 хвилин

Координати

19 червня 2011 р.

червня 2011

біля Porté-Puymorens, Languedoc-Roussillon (France)

Ruta circular de 5 dies, realitzada entre l'11 i el 15 de juny de 2011 pel Pirineu del Capcir. Les etapes són:

1r dia) Porté-Pimorent - Refugi de Besines (per l'estany de Lanós)
2n dia) Refugi de Besines - Refugi d'en Beis (per la Portella de Besines, Coll de la Parada i Estany Naguille)
3r dia) Refugi d'en Beis - Refugi de Camporells (pel Coll Terrers i la Vall de Galba)
4t dia) Refugi de Camporells - Refugi de la Bollosa (pel Petit Peric i el Puig Peric)
5è dia) Refugi de la Bollosa - Porté-Pimorent (pel Pic Carlit)

Mitjançant aquesta ruta s'uneixen tots els refugis guardats d'aquesta zona en unes jornades precioses i intenses de muntanyisme plenes de desenes i desenes d'estanys, colls, cims, marmotes, isards, muflons, etc.

Les etapes són força diferents entre sí, tant en duresa com en distància i dificultat. Podeu trobar la descripció de cada una d'elles en els tracks individuals de cada una d'elles.

Els dos darrers dies es pugen els cims de la ruta, el Puig Peric (2.810 mts) i el Petit Peric (2.690 mts) el 4t dia i, el darrer dia, el cim culminant d'aquesta zona, el Pic Carlit (2.921 mts).

El global de la ruta són uns 77 quilòmetres i uns 5.000 metres de desnivell acumulat.

COLL DE LA COMA D'ANYELL

SENDER

12 коментарів

• Фото capdebuda

capdebuda 20 вер. 2013 р.

Hola PSA, por lo general hago mis rutas con mi perro, ya hemos estado por la zona del Carlit y su cima, y quisiera saber si esta ruta es factible para que el la haga o hay alguna grimpada técnica o escalada que para el sea complicado?!, espero hacerla en un par de semanas espero que no haga mucho mal tiempo..... Gracias y saludos

• Фото El porquet de Sant Antoni

El porquet de Sant Antoni 20 вер. 2013 р.

CAPDEBUDA: Bones! Si el teu gos ha pujat fins al Carlit no hauria de tenir problema per a fer la resta de la ruta. La pujada al Carlit des de la Bollosa té un tram final de grimpada i una mica aèria, però suposo que l'heu fet per aquí, i per tant, ja ha superat aquesta prova.

La baixada cap a Lanós des del Carlit, es fa per una tarterota gegant. A l'inici sembla més complicada del que realment acaba essent.

Així que, repeteixo, si ja ha fet el cim del Carlit, el teu gos hauria de poder fer la ruta sense problemes, ja que precisament, el tram més "complicadet" és del del cim del Carlit.

• Фото El porquet de Sant Antoni

El porquet de Sant Antoni 20 вер. 2013 р.

CAPDEBUDA: Sóc un maleducat... Que vagi molt bé! I ja m'explicaràs l'experiència! (és una ruta preciosa, ja veuràs)

• Фото J.ARTIGAS

J.ARTIGAS 6 лют. 2014 р.

Ruta molt recomanble, entorn precios. Repetirem

• Фото El porquet de Sant Antoni

El porquet de Sant Antoni 7 лют. 2014 р.

J.ARTIGAS: Encantadíssim que hagueu gaudit d'aquesta ruta! És magnífica, paraules majúscules! Enhorabona i gràcies per la valoració!

• rogerbt 26 трав. 2016 р.

Molt bones! Estem mirant de fer la ruta l'última setmana d'aquest juny i estem una mica indecisos per si trobarem gaire neu a la zona o no. Vosaltres que hi vau anar per dates similars, segons heu posat a la descripció, en vau trobar molta?

• Фото El porquet de Sant Antoni

El porquet de Sant Antoni 2 черв. 2016 р.

ROGERBT: Hola company! Disculpa el retard en la resposta! Nosaltres quan la vam fer no vam trobar pràcticament neu. Només algunes clapes però que eren totalment evitables, o si n'havíem de trepitjar alguna eren molt petites i neu ja molt estovada sense dificultat. En recordo una mica al Coll de la Coma de l'Anyell, pujant al Carlit (sense dificultat) i a la sortida per la tartera de ponent del Carlit, que dificultava una mica la sortida, però poca cosa més.

Això, com sempre, depèn de l'any però. Aquest any ha nevat fins força tard, tot i que el Pirineu Oriental ja està força pelat.

De totes maneres podeu anar fent un cop d'ull al webcam de la Bollosa

Tal i com es veu el Puig Peric des d'allà, a dia d'avui sí que hi ha una mica més de neu que quan hi vam anar. Tot i que si hi aneu cap a finals de juny, i les temperatures segueixen altes com ara, molt probablement ja no quedi pràcticament res.

Qualsevol altra cosa no dubtis en preguntar! I per cert, la ruta és preciosa!!!

• Фото kiM.C.m

kiM.C.m 12 лип. 2016 р.

salut, veus viable fer la ruta amb tot l'equip de dormir i menjar necessari per tota la ruta?. suposu que entre 15 o 20 kg de motxilla. Nomes he estat a Camporells, (gent molt maca), es pot acampar (hamaca) a tots els altres refugis?.
    Alguna recomanació on informarme del temps de la zona. Tinc pensat fer-la la setmana vinent.

Gracies per el teu temps.

• rogerbt 13 лип. 2016 р.

Molt bones Porquet de Sant Sntoni!! vam fer la ruta i ens va encantar, una zona preciosa, i la veritat és que com que la setmana anterior havia caigut neu en vam trobar una mica més de la que esperàvem (sobretot després del coll de la coma d'anyell i baixant del coll de la parade!) però tot salvable. Això sí, algun tros dels senders hi havia molta fita però no era difícil sortir-se del camí hehe. Definitivament una ruta molt recomanable, gràcies per haver-la posat per aquí perquè ha sigut una gran descoberta i no l'hauríem fet sinó!

kiM.C.m: nosaltres vam fer la ruta amb tenda i menjar per tots els dies i és viable. Vam voler fer una nit de refugi a Camporells per descansar aquell dia (i ens van quedar ganes de fer nit al refugi d'en Beis perquè la veritat és que era un lloc preciós i el guarda molt agradable!) però la resta plantàvem tenda allà on ens semblava maco.

Dues coses a tenir en compte, però:

- La segona etapa (de Besines fins a en Beys) puja fort algun tram. A nosaltres se'ns va fer llarg i vam trigar perquè perdíem la traçada del sender i les fites a molts llocs, osigui que acabaves pujant fixant la vista al Coll de la Parade i anar fent. Però la veritat és que era fàcil perdre les fites i després al principi de la baixada cap al llac de Naguille també perdíem una mica el camí amb la neu (que aquests dies ja gairebé haurà marxat tota). Però un lloc preciós!!! En lloc d'arribar fins al refugi d'en Beis vam dormir a la collada d'en Beis, a l'estany de Peyrisses, i va ser un lloc molt bonic on despertar-se al matí i encarar bé la baixada (per dormir, amb tenda, això sí, perquè allà dalt feia molt vent per dormir amb hamaca).

- La tercera etapa, d'en Beis a Camporells, vam preguntar als guardes ja que amb la ruta que hi ha aquí traçada havíem de seguir un sender no marcat (i amb l'experiència del dia anterior volíem mirar si hi havia alternatives hehehe). El guarda d'en Beis ens va indicar un camí (que era un recorregut intern del parc, ben indicat tota l'estona amb marques grogues i vermelles, amb cartell a les bifurcacions que indicava camporells) que anava al Pic de Tarrés i després anava carenant la Serra de Morters fins a baixar cap al refugi i tenies unes vistes increïbles dels llacs i et plantaves d'en Beis fins a Camporells en 5 hores, osigui que la vam encertar molt i vam poder arribar d'hora al refugi aquell dia. Ho recomanem!!! si ho pregunteu al guarda d'en Beis, té un mapa dels recorreguts interns del parc (o segur que en podeu aconseguir algun) i estarà encantat d'ensenyar-vos-ho, i no té pèrdua ;)

Espero que la disfruteu!

• Фото El porquet de Sant Antoni

El porquet de Sant Antoni 13 лип. 2016 р.

KIM.C.M: Company, poca cosa més a afegir a l'excel·lent informació que t'ha facilitat en ROGERBT. Remarcar que el tram del coll de la Parada a l'estany de Naguille és per un camí no massa marcat, com ja t'ha dit en ROGERBT, i que potser hauràs d'estar atent al GPS. En tot cas, nosaltres ho vam fer sense track previ, amb el que si estàs una mica acostumat a rastrejar camins tampoc és massa complicat.

Pel que fa a info del temps, doncs jo vaig entrant als webs habituals, mountain forecast, meteoblue, barrabes. En aquest web tens una webcam fantàstica per controlar l'entorn de la Bollosa, i la zona del Peric i el Carlit

Qualsevol altre dubte, aquí ens tens!

I per cert, la ruta la gaudiràs moltíssim! És preciosa

• Фото El porquet de Sant Antoni

El porquet de Sant Antoni 13 лип. 2016 р.

ROGERBT: Abans de res, moltíssimes gràcies crack per la info tant detallada que li has facilitat a en KIM.C.M. Me n'alegro moltíssim que la gaudissis, com a mínim, tant com la vaig gaudir jo. La zona és preciosa i, sovint, poc coneguda (a part del tram del Carlit).

Fantàstic també que fossiu hàbils en fer la variant cap a Camporells. Amb la neu que dius que hi havia potser haguéssiu tingut algun problema en fer el camí. Pel que dius la vostra variant també gaudeix d'unes vistes fantàstiques, com la que vam fer nosaltres (certament recordo comentar amb el company que vaig fer la ruta que a en Beis eren força simpàtics, en comparació amb el que massa sovint et trobes pels refugis francesos... però també a Camporells ens van tractar com a reis!. Érem els únics a fer nit a Camporells aquell dia).

En fi, moltíssimes gràcies per tornar a passar per aquí a dir-hi la teva, a compartir la bona experiència i a actualitzar la info de la ruta!

Salut i muntanyes!

• Фото kiM.C.m

kiM.C.m 15 лип. 2016 р.

salut!:
    gracies per la velocitat i sobretot per la informació, he estat ocupat i no havia tingut temps fins ara, m'havien canviat de plans a la feina pero al final crec que podre anar-hi la setmana vinent.
    Me descarregat el track i el mapa de la zona, ja que fa molt que ja he perdut la costum en aquests ambients, i aixi vaig sobre segur; sobretot anant sol.
    De nou gracies per tot, tornare a passar despres de la ruta, això si trobu la solució per arribar fins allà. xD
    fins aviat.

Per cert rogerbt; soposu que el cami que us va oferir el guarda forma part de la ruta que uneix els 4 refugis, consta d'un sender que discorra internament per el parc, i per el que he pogut comparar, es sobreposen en algun tram, la meva primera opcio era fer aquesta ruta, repetin refugi per pujar als perics i tornan a repetir refugi per coronar el carlit. Pero aquesta englova tots els meus desitjos, en la cuantitat de dies de que disposu.

Gracies a tots i perdoneu les meves històries.