Скачати

Координати

24 липня 2011 р.

липня 2011

біля Fiesch, Valais (Switzerland)

Volta per Fiescheralp per veure un des glaciar mes grans d'Europa. Evidentment la ruta comença des del telecabina.
Comencem a l'estació de Fiescheralp, on agafem un camí que va en lleuger descens a NE, hi trobarem varis bancs de fusta. Poc després el camí es transforma en sender, i arribarem a la cabana de Unteres Tälli. Al cap de poc, i en girar la vessant, veurem el Fieschgletscher, i arribarem a un cami ample, on veurem ja el llac Vordersee i el seu refugi. Aqui ja podrem veure la part de dalt de l'Aletschgletscher. Passat el petit llac del Marjelensee podrem baixar al peu mateix del glaciar, si no està ple d'aigua com a la foto del google. Un cop vist el seu gel blau (i vigilant que no ens caigui gel o pedretes al cap), seguirem la ruta a oest, ja per sobre del nivell del glaciar, i el podrem veure en gairebé tota la seva llargada. I si els núvols ho permeten podrem veure tambe el Jungfrau i l'Aletschhorn, i el glaciar que baixa d'aquest últim. Girant cap al sud, seguirem la falda de l'Eggishorn i el Bettmerhorn, pujant lleugerament cap a la collada de Hohbalm, tan alta com el Pedraforca. D'aquí ja baixarem directes per pista cap a Fiescheralp per agafar de nou el telecabina cap al poble.
Sense dificultat tècnica més que pels 18 i pico quilòmetres.