eamorosc

Час  один день 22 годин 54 хвилин

Координати 8527

Uploaded 26 березня 2020 р.

Recorded грудня 2017

біля Marahau, Nelson (New Zealand)

Abel Tasman National Park Great Walk

Magnifica travessa per descobrir Abel Tasman National Park, el 'Cami de ronda' de Nova Zelanda comparat per molts al 'Caribe de NZ' degut a les platges paradisíaques d'aigues turqueses d'aquest. I la veritat que es així.
Es tracta d'una ruta lineal de 60km recomanada per de 3 a 5 dies, pero nosaltres la vam escurçar a poc menys de 50km degut a la logistica i per la planificació del nostre viatge, tornant al punt d’inici amb wáter taxi.
Vigileu amb l’horari de les marees, nosaltres ho vam interpretar malament i la nostra idea inicial era arribar fins a Totaraniu i tornar amb wáter taxi, pero degut a les marees vam haver de tornar des de Awaroa beach (la gent de l’empresa de wáter taxi ens ho van explicar molt bé)

Dia 1: Marahau (Abel Tasman NP car park) - Torrent Bay Village (campsite)
20,5km; 5h en moviment (7,5h totals); +470/-450

Arribem pel mati al parking del PN i primer de tot anem a reservar el wáter taxi pel dia de tornada, que com he explicat abans, cal tenir en compte l’horari de les marees (ho podem consultar per internet i si no, les empreses de wáter taxi ho expliquen allá mateix, pero val la pena planificar-se amb antel.lació pero no trovar-se en ensurts d’ultima hora)
Despres de reservar el wáter taxi comencem doncs la ruta. Es tracta d’un camí fácil de terra borejant els penyasegats de la costa. Parem mes d’un cop en alguna platja a fer un banyet i a menjar els nostres entrepans. El camí va fent pugades i baixades, continuem pujant i veiem al fons la vaia d’Anchorage, les vistes son molt boniques. Abans d’arribar al destí final d’avui ens desviem a veure les ‘Cleopatras pool’, on el riu fa unes tonalitats verdes i turqueses molt maques. Ja a la tarda arribem a Torrent Bay, on ens instal.lem en un raco i ja plantem la tenda. Creiem que tenim sort ja que només hi ha una altra tenda i nosaltres. Aprofitem el dia radiant per banyar-nos, l’aigua está molt neta (una mica freda!) veiem crancs que es mimetitzen entre les algues i moltes cloïses semi enterrades en el Fons arenós d’aquesta platja natural.
Un dia fantastic!
A la nit aguantem per no dormir-nos i fer fotos a les estrelles, quina nit! Val la pena si teniu un dia sense nuvols.
Dia 2: Torrent Bay Village (campsite) – Awaroa Campsite
22,5km; 5h45 en moviment (9,5h totals) +630/-610

Esmorzem tranquilament, pleguem tenda, empaquetem i continuem la marxa d’avui. Avui també ens llevem amb un bon dia solejat. Aprofitem doncs i continuem caminant pel camí d’Abel Tasman.
Pararem a Bark Bay a fer un repos i adminar la platja tan xula que hi ha. Més endavant, en Tonga veiem un grup de nens fent snorkel, i decidim parar a preguntar. Un dels monitors ens diu que just aquest lloc es el millor de la zona aixi que ben decidits! deixem les coses i fem una capbussada! Es molt xulo, hi han moluscs molt grans, peixos i estrelles de mar pentagonals y de les que tenen moltes potes, entre d’altres. Ens aixuguem i continuem la marxa. Passem per la platja de Onetahui bay molt bonica també I aqui pugem una mica per l’interior per anar fins a Awaroa beach (es troba davant d’un lodge I restaurants privats, no del Doc). Es tracta d’una platja realment preciosa i sorprenentment just allá davant, a l’aigua, hi ha un lleó marí! Es el primer que veiem, quina passada. Ens deleita movent el cap i sortint de l’aigua a tumbarse a la platja 😊. Tot i que una mica lluny, li fem fotos i decidim quedar-nos una estona més, fem un altre bany en aquesta platja tan fantástica. D’aquí fins a Awarora Camp on farem nit triguem 1h ja que ja ha pujat la marea, pero no passa res, ha valgut la pena anar disfrutant sense presses. Aixo si, haurem d’anar creuant zones ja inundades I treuren’s les botes un parell de cops i anar descalç per les roques (no passa res, pero cal anar amb compte no fer-se mal). Finalment arribem a Awaroa campsite, on a diferencia del dia anterior, ens trobem a molta gent, però no passa res, busquem 1 lloc (dels pocs que queden) per posar tenda i descansar.
Dia fantastic descobrint moltes platjes naturals i aprofitant per fer moltissimes fotos!

Dia 3: Awaroa Campsite – Awaroa beach (water taxi)
7km; 1h30 en moviemnt +240/-240
Dia de tornada, hem d’anar a buscar el wáter taxi a Awaroa beach. Sabem que ara al matí hi ha marea alta, per tan ens será imposible anar pel camí de costa (que el dia anterior, ja va ser una mica complicat) aixi doncs ens llevem d’hora i anem per l’interior per la montanya, camí fácil que triguem 1h30 sense pauses.
Un cop a Awaroa Beach, agafem el water Taxi, i disfrutem molt del viatge de tornada. El ‘xofer’ para a Tonga Island per ensenyar-nos la colonia de foques, a més a més ens va explicant histories i curiositats naturals de la zona. Passat Tonga Isla allá nadant veiem un pingui! El primer que veiem, ben petit i nadant per superficie per despres capbussar-she, que maco!! Es veu que es dificil veure’ls a ple dia, quina sort!
I ja arribem a la platja on ens recollirà una mena de tractor (on posen la barca damunt, ho tenen molt ben montat!) i fins la seva botiga. D’allà anem a buscar la camper i a continuar les aventures per New Zealand!!

Qui vulgui fer aquesta ruta, haura de tenir present que cal reservar el refugi o camp site (nosaltres vam reservar 2 camps sites) amb antel.lació a través de la web que posa a disposició el govern, aquí teniu l’enllaç:
Haureu de portar la tenda i el menjar ja que no hi ha llocs on comprar-nhe. Pero si es fa una bona logística, no hi ha cap problema i la veritat que es meravellós poder disfrutar d’aquesta natura en aquest Parc Nacional tan peculiar ple de vida i paisatges preciosos.
Табірна стоянка

Awaroa camp

Campiste preparat per plantar les tendes i amb lavabos i aigua corrent (no hi han dutxes)
Озеро

Cleopatra pools

river and natural pools
Фотографія

Look out

Look out at the beginning of the trail

Sea lion spot

Place to see sea lions; at Awaroa beach, Tonga Island and in general in all the cost line
Точка шляху

Tonga snorkel

Good place to stop for a bath and snorkel
Табірна стоянка

Torrent bay camp

Torrent bay campiste, with toilets and running water but no shawers