Переглянуто 11398 раз(и), завантажено 287 раз(и)
біля la Morera de Montsant, Catalunya (España)
Deixant el cotxe al poble de La Morera només cal seguir els indicadors per pujar a la Serra Major del Montsant. Aquest cop vam escollir el Grau equipat del Carrasclet per fer-ho. Grau no recomanat a la gent amb problemes de vertigen, no té massa dificultat tècnica, però els dos passos tenen una certa altura.
Més que fer una llarga explicació d'aquesta sortida a un lloc emblemàtic com és el Toll de l'ou, voldria recomanar que aprofitéssiu passar pel ombrívol camí, Cova i barranc de l'ós i així no fer el mateix camí a l’anada i a la tornada. Abundants fites fan que el tros final sigui de recorregut fàcil. Un cop arribats a la Serra Major, la visió del pal de la cruïlla del Comellar, ens ajuda a fer drecera per arribar-hi.
Racons com els boixets ( punt de trobada dels Graus dels Barrots i el carrasclet) i el proper Balcó del Priorat, són ideals per fer una parada i gaudir de les vistes del Priorat.
Les noves marques del GR, fan menys perdedor el caminar per la Serra Major .
Els waypoints agafats crec que indican perfectament les referències a tenir en compte en aquesta sortida.
Una alternativa interessant per no passar el tros del GR 171 ( no és fa tan pesat com sembla aquí ) , és fer els grauets de mateva per baixar al barranc de l’aixaragall i arribar al Toll de l’ou. Aquesta variant, resta pendent pel proper bany al Toll ( malgrat l’aigua tant freda)
Bibliografia : Mapa SERRA de MONTSANT 1:20000 Ed. Piolet
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
IMPORTANT : La dada del temps emprat en fer la ruta és refereix al que estem en moviment , no al temps total que òbviament és més alt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NOTA del 18-10-20 : A la època en la que vaig fer aquesta ruta , no acostumava a posar-hi massa comentaris. Amb el temps he anat desenvolupant una espècie de fitxa que permet tenir una idea més clara del recorregut i de tota una sèrie de paràmetres a tenir en compte.
Recomano a tothom que vulgui fer aquesta ruta i per extensió a totes les que tenen 3 anys o més que busqui tracks més actuals ja que amb el pas del temps els camins canvien força.
El usuaris "PREMIUM" del wikiloc, 10€ a l'any, disposen d'una bona eina per fer recerca de rutes semblants a una d'antiga. Així és pot visualitzar al mapa rutes amb zona de pas o inici comú a la que ens interessa. Posteriorment podem filtrar per usuaris, època de gravació i tota una sèrie de paràmetres
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 коментарів
You can add a comment or review this trail
RAM52 21 вер. 2013
I have followed this trail View more
Information
Easy to follow
Scenery
Посередньо
EL CARRASCLET, UN GRAU MOLT TÈCNIC.
Visca el Beat 12 трав. 2019
I have followed this trail перевірено View more
Information
Easy to follow
Scenery
Посередньо
Una ruta xulisima, jo posaria moderat, de totes maneres descarregues molta adrenalina, moltes grasies💪💪💪