біля Vilobí del Penedès, Catalunya (España)

Ruta dissenyada per poder ser feta amb bici gravel o trekking. Amb BTT és una bona ruta per fer en dies en que ha plogut molt. Trobarem fang, però no quedarem enganxats en ell com ens podria passar en la versió BTT.
Sortim de Can Bitxac pel Pèlag Gran i per pistes asfaltades limitades a 30km/h majoritàriament ens dirigim cap a La Múnia, Les Masuques i Castellet d'una manera plàcida i ràpida, ja que la tendència és descendent tot i no trobar cap baixada on no s'hagi de pedalar.
Entrem a Castellet per la part baixa per gaudir a ritme lent d'aquest pintoresc poble. El recorrem a poc a poc (és peatonal) en pujada passant per la plaça i entrada al gran Castell, més amunt el mirador sobre el pantà i sortim del poble per l'església. Val la pena pujar les escales bici en mà i gaudir de l'edifici.
De seguida tornem a rodar entre bosc.
La tornada serà amb menys paviment i més terra i sobretot més tobogans amb alguns repetxons curts i intensos.
Així passarem pel Castell de Penyafort i tot just entrant als Monjos passem el CIARGA.
Creuem el riu Foix per un gual (hi ha tauló si no ens volem mullar o baixa molt ple) i arribem a les bodegues Torres. Petit tram de carretera i alguna agradable sorpresa entrant a Pacs del Penedès. Finalment, per les caves Loxarel que foren refugi anti-aeri durant la Guerra Civil arribem a Vilobí i últim esforç per pujar als pèlags i Can Bitxac.
AQUESTA RUTA SUBSTITUEIX I MILLORA L'ANTERIOR DEL MATEIX NOM, GRÀCIES ALS COMENTARIS APORTATS PER UN USUARI. GRÀCIES.

• Фото smarmengol

smarmengol 3 серп. 2019

L'he seguida aquest matí des de la Llacuna i m'ho he passat molt bé. He trobat el gual amb poca aigua i m'ha sigut fàcil de travessar. Tan sols m'he enredat després del castell de Castellet.