-418 m

біля l'Estació, Catalunya (España)

Volta pel Parc Natural de Cap de Creus. En el tram de Vilajüiga a Roses, travessarem alguns dels indrets més destacables de la part oriental dels Aiguamolls. Si coincideix amb les migracions de les aus, l'espectacle serà total.
De Roses a Cadaqués carretera local i pistes en bon estat. La pujada sortint de Roses amb algunes rampes puntuals i la pujada des de Cala Jóncols al pas de Sa Cruïlla en el Pla de,la Figura, són les dos pujades del día. La baixada a Cadaqués comença be però a mesura que anem perdent cota, la pista és més trancada i amb trams de molta pedra. Parar atenció.
L'espectacle de tota la costa en aquest primer tram és d'una gran bellesa. Millor anar amb temps, preparar la càmera i detindre's en alguns punts com el Cap Norfeu, a contemplar l'horitzo. Perill de partir el síndrome de Stendhal i de no voler marxar.
Per la tarda es pot fer l'extensió de Cadaqués a Port Lligat i continuar la carretera fins a Cap de Creus. Visita obligada a la tranquilitat de Port Lligat (fora de les puntes de l'estiu) i casa de Dalí. I de no perdre's el Paratge Natural de Tudela. Mereix la pena fer la passejada de una hora, gaudint de les formes màgiques de les roques, que van inspirar el nostre "català de bigotis universal". L'allargament d'aquest itinerari per la tarda representarà uns 15 km més.
Al día següent seguirem la carretera cap a Cap de Creus fins una mica enllà de Port Lligat. A partir d'aquí una pista en bon estat i amb algunes rampes fortes que ens portaran a un corriol en mal estat de pujada cap al Coll de la Devesa. Un altre corriol ja en bon estat ens portarà al GR92 fins a prop de Mas dels Bufadors amb terreny més trencat. Enllaç per pistes bones fins al GR11 que ens portarà a Port de la Selva. Mereix la pena apropar-se a Cala Tamariua. Vista des de dalt, el seu poder de seducció amb colors turqueses i blaus intensos ens atraura sense remei.