біля Jarilla, Extremadura (España)

Jarilla-Fuenterroble de Salvatierra
Dia 2.- Aquest hotel està en plena Nacional i hi paren molts camions. Després de sopar anem a dormir i a mitja nit sentim uns cops però tot i que se senten molt fort pensem que deu ser algú que està fent alguna cosa en algún camió però al matí, quan baixem a esmorzar, ja ens ensenya el senyor del bar, les màquines escurabutxaques completament trencades. Resulta que els cops que sentiem a la nit els donaven els lladres que han entrat a robar els diners de les màquines i de la registradora del bar. Ens queda ben clar però quin partit li agrada en el señor del bar. Mentre preparem les bicicletes ve la guardia Civil. Per recuperar la via que vàrem deixar ahir, seguim per la carretera fins al poble d´Aldeanueva del Camino. Uns quants quilòmetres més i arribem a Baños de Montemayor on hi ha uns famós balenari que ja ve dels romans i ens hi parem a menjar quelcom en u ba d´aprop. Després, a mesura que anem pujant cap el port de Bejar a trams per carretera i a trams per la via romana encara ben visible en alguns trams el bonic paisatge es va tornant cada vegada més verd i més muntanyós. També van apareixent roures i castanyers. Poc a poc arribem a la ciutat de Bejar on cerquem un lloc per dinar. El restaurant Armando és un bon lloc. Està a la plaza Mayor, la qual és potser l´única part de la ciutat on encara es conserva un cert casc antic. A la resta, menys la muralla, és tot modern. Quan acabem de dinar, hem de tornar cinc quilòmetres enrera per  per recuperar la via. Sort que és gairebé tot baixada!. De mica en mica arribem al poble de Fuenterroble de Salvatierra. A l´entrada ja ens hi espera el senyor amb el qual hem parlat des de Bejar i que ens ha llogat un apartament per aquesta nit. És molt amable. entre altres coses ens comenta que havia treballat a la telefónica a Catalunya i que s´havia casat a Anglés. L´apartament està molt bé i es diu "Casa Conchi. El poble té dos bars i anem a sopar al bar José. Un autèntic bar de poble. Hi estem molt a gust. Només hi sopem nosaltres i els propietaris però també hi ha gent prenent alguna cosa i veient un partit de futbol de la Copa d´Europa, concretament el Barça-Inter de Milà.

Recorregut realitzat per jubilats del grup BTTrans.