біля Tarragona, Catalunya (España)

Bonica ruta que ens porta per una zona espectacular (i molt poc coneguda) dels voltans de Renau. Es pot fer perfectament a l’inrevés, llavors els corriols de baixada els farem de pujada (però també són molt divertits fer-los de pujada). Us animo que proveu de fer la ruta en els 2 sentits, ja que la zona per on passarem és increïble.
Sortim de Tarragona (zona Pont Tecla / Parc Central) i pugem pel Francolí fins a la zona del Pont del diable. Llavors, fem un seguit de corriols per la zona fins arribar a Bonaire, i d’allí més corriols i pistes entre bosc fins a Mas Vilet. De Mas Vilet, pugem direcció Renau pel fantàstic corriol del Torrent de Renau. Llavors, pista direcció Vilabella, però abans d’arribar-hi, agafem un camí a la dreta que ens portarà per una zona impressionant (i poc coneguda) de les muntanyes que hi ha entre Renau i el Pantà de Gaià.
Aquest track us portarà a un racó-mirador impressionant i molt poc conegut (mireu la foto) –a prop de la muntanya de “Pedrafita”, des d’on gaudirem d’unes vistes increïbles del Pantà de Gaià. Llavors, desfarem el camí que hem fet per arribar a aquest mirador i farem un seguit de corriols trialeros per la zona de Les Guàrdies per sucar pa. Molt encisadors!!! 100% ciclable, tot i que una mica pedregós (en especial l’últim tram en baixada que acaba un altre vegada al track d’anada). Aneu en compte amb aquest últim tram!
Llavors, amb alguna variació, tornem a Tarragona per Mas Vilet i GR fins a Masnous i cementiri de Tarragona.
Com us deia abans, el track el podeu fer perfectament a la inversa (fer les “pujades trialeres” de la zona de Les Guàrdies és mooolt divertit –tant divertit com fer-les de baixada-). Es pot fer tot el track en qualsevol sentit sense posar peu a terra amb una mica de força i tècnica .
Us animo que proveu aquesta ruta. Calculeu unes 3.00h-3.30h de pedalada a ritme tranquil. També podeu parar a esmorzar a Renau. Si és així, us aconsello que feu el track al revés per pedalar una mica més i agafar gana abans d’esmorzar (és a dir, agafar el corriol-trialero de les Guàrdies de pujada abans del Torrent de Renau -a la dreta-, anar al mirador i arribar a Renau per la pista de Vilabella a Renau)
Us agradarà i us encisareu de debò amb l’entorn!!!
Nota: al km. 30, just passat el Mas de l'Aleix, veureu que hi ha un petit error, el track va a l'esquerra uns metres (per la pista direcció Renau) i llavors torna enrere. No feu cas i gireu a la dreta direcció al Mirador.
Salutacions
Josep Suller

4 коментарів

• Фото carloslz37

carloslz37 7 січ. 2019

Molt bona ruta!
    He sortit d'Altafulla i he seguit el track en sentit antihorari des de prop de la presó del Catllar.
    La part que va del desviament del GR de Renau fins al mirador del pantà és bastant exigent, però la vista des del mirador no te preu! I més ara que el pantà està ple com feia anys que no ho estava!
    Moltes gràcies Josep per compartir rutes tant guapes!!

• Фото Marcuskit

Marcuskit 19 бер. 2019

Muy buena ruta me encantó, gracias por compartir este track

• gatsu1982 19 бер. 2019

Precioso el mirador.

• Jurgen77 15 черв. 2019

molt recomenable! fantàstiques vistes al pantà des del raconet del mirador, gràcies pero compartir-la.