Скачати

Координати

27 травня 2021 р.

травня 2021

біля Solsona, Catalunya (España)

SISENA etapa de la travessa inèdita Barcelona-Girona-Lleida, realitzada el mes de maig de 2021
Sortida de Solsona pel camí de la Font, fins arribar a lermita de Sant Pere Màrtir. Entrem a la carretera, que la seguim uns 500 metres ien posem al camí de Pallarés de Dalt, en suau pujada. Passem per la masia de Pallarés de Baix, anem pujant fins arribar a la Masia de Pallarés de Dalt, que està al capdamunt del Serrat de la forca.
Seguim per pista asfaltada en constant descens. Creuem el nucli de cases disperses de CLARÀ (KM.8,9). Passem pel davant de les granges de El Pla i la masia de Cal Santpare.
Seguim en descens entre camps de cultiu i boscos, trobem la masia de Sant Tirs de Pinell, amb la seva església a peu de camí, segle XVII.
Planegem per les Planes de l’Estany, fins arribar al desviament que ens portarà a MADRONA (km.23), complex format per l’antiga església romànica de Sant Pere i el castells, ambdós ensorrats. A la part oposada la nova església del segle XVII i el gran edifici de la rectoria, que feien servei a totes les masies de l’entorn.
Tornem al camí asfaltat de Bassella a Madrona, en descens. El deixem abans de trobar la carretera d’Andorra, per entrar a un camí secundaria que creua per sota i comença una sostinguda pujada, per una pisa llenyatera entre pins i alzinars, fins fer cim a GUARDIOLA (km.31,1) i tot seguit MIRAMBELL (km.32,6), on les vistes son panoràmiques als quatre vents.
Iniciem els descens per carretereta, que la deixem després de 1,5 quilòmetres, per posar-nos en un preciós corriol que ens durà a la plaça de TIURANA (KM.35,,3), amb espectaculars vistes al Pantà de Rialp.
Sortim per carretera, per anar a buscar el camí que ens durà a la petita ermita de Sant Ermengol, segle XI. Seguim baixant per entrar a un corriol, poc fresat i herbós, que voreja el Pantà, fins arribar al costat de la seva presa. Resseguint el marge del Riu Segre anem fins a PONTS (KM.52)
Sortim del poble per carretera, fins davant el club de tenis, on anem pel camí del Canal d’Urgell fins ARTESA DE SEGRE (km.68,7)