Скачати

4 серпня 2020 р.

серпня 2020
4 коментарів

біля Setcases, Catalunya (España)

NO APTE PER A QUI NO AGRADI CAMINAR AMB LA BICI A L'ESQUENA!!!!!!!!

SI MIREU EL TEMPS TOTAL, LI PODEU RESTAR 1h15' (Vaig estar buscant un camí... i he eliminat la part del track que no pertany a la ruta)

UNA ALTRA JOIA PELS AMANTS DE L'ALTA MUNTANYA!!!!! PRECIOSA!!!!!! I AMB TRES CIMS!!!!!

És una ruta molt més curta que les últimes que he penjat del Pirineu i és ideal per quan no es disposa de tan temps lliure per gaudir. Per tant, si ja heu fet les altres aquesta serà un bufet o si més no us resultarà més curta. Tot i així, té la seva dificultat, però deixa un regust molt i molt bo de boca!!!! El paisatge és brutal!!!! I l'última baixada...uff... genial!!!!

El nostre objectiu d'avui és fer TRES CIMS!!!! PIC DE LA DONA, ROCA COLOM i el COSTABONA!!!!!!

Iniciem la ruta des de Setcases i pugem a Vallter primer per la carretera, després pel GR-11 i finalment carretera un altre cop fins arribar a l'estació d'esquí. El tram del GR-11 es gairebé tot ciclable, tot i que actualment (estiu 2020) hi ha un parell d'arbres que han caigut i fan la guitza. També degut als temporals hi ha més pedres del compte i fang al mig del camí i en algun tram haurem de posar peu a terra. Però bé, es fa. Res de l'altre món.

Un cop a Vallter 2000 seguim pujant per les pistes d'esquí, pedregoses i de fort pendent en algun tram, fins arribar al Xalet Vell on prenem un corriol que ens condueix als peus del coll de la Marrana. Aquí seguim el GR-11 fins coronar l'esmentat coll. El primer revolt del corriol que puja a la Marrana encara es pot fer sobre la bici, llavors és a peu fins dalt, però ja falta molt poc per arribar-hi. No es fa pesat.

Des del cim de la Marrana tenim una vista impressionant. Ens trobem entre el Gra de Fajol i Bastiments!!!!! Pugem a la bici i seguim pujant direcció Bastiments i una mica abans que la cosa es posi massa dreta i ja no permeti pedalar, ens desviem del camí principal i seguim unes fites que es troben a la dreta del camí, les quals ens duran al Pas del Bou. Per arribar-hi camp a través el camí es fa difícil de veure perquè no està massa fressat però entre alguna fita i el track no tindreu problemes. Es pot pedalar fins arribar just sota el Pas del Bou. Aquí ja és massa dret i ara tocarà posar-se la bici a l'esquena. La primera part és la més dreta. Al damunt del vostre cap veureu una fita molt gran. Allà comença el corriol del Pas del Bou i a partir d'aquesta fita el camí planeja fins arribar a l'altre costat de Bastiments, a l'Esquena de l'Ase. Sempre a peu. El Pas del Bou ens estalvia haver de fer el cim de Bastiments. Qui vulgui el pot fer, però no és massa recomanable en bici perquè tant la pujada com la baixada són a peu. A menys que sigueu uns cracks baixant!!!!! O que tingueu moltes ganes de fer el cim. Sou lliures de triar!

Doncs bé, arribats a l'Esquena de l'Ase iniciem el descens cap al coll de la Geganta, pràcticament tot a cavall, tan sols hi ha un tram petit a peu a la part alta i algun peu puntual. Des del coll de la Geganta tot serà cara amunt. Fins a la Xemeneia hi ha algun tram que haurem de fer a peu. A partir de la Xemeneia fins el cim del Pic de la Dona tot a cavall per la carena!! Per cert, la Xemeneia, pas estret entre roques blanques, és preciosa!!

Ja tenim el primer cim del dia a la butxaca. Pic de la DONA!!!!! Des del cim tenim una vista panoràmica preciosa. Fins i tot podem veure els altres cims, Roca Colom i Costabona. Després de gaudir baixem cap a la Portella de Mentet. El primer tram de baixada és molt pedregós i tècnic. La majoria ho haurem de fer a peu. Algun tram curt sobre la bici i tornar a posar peu a terra. Però un cop superada la part inicial, es pot fer tot a cavall fins a la mateixa Portella de Mentet.

Arribats a la Portella de Mentet seguim pedalant per un corriol que creua i ens duu a la Portella de Morens on prenem el corriol del Camp Magre. Tot ciclable. Una vegada arribem a la Portella de Concròs podem atacar Roca Colom pel dret, però és molt més fàcil i ciclable si seguim pel corriol del Camp Magre fins arribar a les vistes de la Mort de l'Escolà. Ah! i si no hi heu estat mai no us oblideu de treure el nas per la carena de la Portella de Concròs, la vista s'ho val.

Així doncs, just abans de la Mort de l'Escolà, girem a la dreta i enfilem pel dret fins fer el cim de Roca Colom. Si es té força es pot fer tot sense posar cap peu. Al cim tornem a tenir una vista espectacular. I des d'aquí ja veiem clarament l'últim objectiu, el Costabona!!!!

Baixem per la carena seguint un corriol preciós que ens duu a coll de Pal i comencem l'ascens al Costabona, primer a cavall i a partir de cert punt a peu fins dalt. I no sé el perquè, però les vistes del Costabona són les que m'agraden més!!!!

Després de reposar, menjar i delectar la vista toca gaudir de valent!!!! Perquè ara és TOT baixada fins a Setcases!!!!!! La primera part és per la carena, pel mig del prat, intentant seguir l'herba més fressada, de fort pendent i pràcticament tot recte fins a la Collada Fonda. Llavors ja veiem un corriol més definit i l'anem seguint avall, pel costat del filat que ens queda a l'esquerra, amb trams més tècnics i d'altres més fàcils. Després de passar les Roques d'en Mercer ja falta poquíssim per arribar a la collada Fonda.

Creuem la collada Fonda i agafem la pista que tenim davant que duu al Pla de Liens. Es tracta d'una pista menys usada i molt més maca que no la principal que hem creuat. Les vistes són impressionants, sobretot des de cert punt on es veuen els prats de Liens!!! Preciosos. Fem la Z de la pista, que ara esta recoberta de gespa verdíssima, i enllacem amb el GR-11 que poc després es converteix en corriol. I quin corriol!!!!!! Si del Costabona a la collada Fonda ens ho hem passat bé, d'aquí fins a Setcases encara ens farà gaudir molt més. És la cidereta per acabar una bona ruta!!

Espero que us agradi tan com a mi!!!!!