Скачати

Координати

11 липня 2021 р.

червня 2021

біля Castellbó, Catalunya (España)

Aquesta és amb diferència l’etapa menys espectacular de les tres. Ens llevem, esmorzem com senyors i ens acomiadem de la Dolors, a qui li compro un entrepà per fer un segon esmorzar.

La ruta comença amb pujada constant per una bona pista que passa pels masos de Cercèdol i Castellnovet. Coronem la pujada i quan passem per Carmeniu agafem la carretera de Castellbò a Sant Joan.

Deixem la carretera per agafar un camí que al cap de poc es converteix en una pujada curta de pendent impossible. Superat aquest, ve el tram que, a priori, hauria de ser el més espectacular de l’etapa, el corriol de Carmeniu fins a Coll de Jou. Malauradament el camí està en molt mal estat: sender sense fressar, vegetació atapeïda i molts arbres caiguts pel temporal Glòria. Una llàstima. A més a més, s’ha obert una pista forestal recentment que talla el camí. Aconseguim arribar “d’aquella manera” a Coll de Jou.

Després de carenejar una mica i prendre vistes de la vall, fem una baixada ràpida fins a Pallerols del Cantó, on agafem la carretera N-230 que porta al Port del Cantó.

Un membre del grup es troba malament i té ganes de vomitar, pel que ens sorgeixen dubtes. Per sort es recupera molt bé i podem continuar la ruta segons el previst. Després d’alguns quilòmetres pesats de carretera, arribem a la pujada llarga de l’etapa: l’ascens al Pla Muntaner. És una pujada més llarga que dura, que passa sempre pel bosc. Als quilòmetres finals necessitem refrescar-nos perquè la calor és intensa. El punt més alt es troba en un coll amb prats d’herba, força bonic. Carenegem fins agafar un camí de bosc.

La baixada és divertida i segueix un riu en un paratge realment bonic, amb molt vegetació i molta aigua, i que finalitza a l’àrea d’esbarjo del Bosc de Pallerols.

Ja només queda pujar pel camí fins al Coll de l’Eix, que aquesta alçada costa una miqueta, fer el petit corriol final que ens retornarà al refugi d’on vam sortir fa tres dies.
Arribem sobre les 15:00 i al cap de mitja hora, comença la pluja, la única que haurem vist durant aquests tres dies de somni, insomni per alguns.

Ens dutxem i dinem molt bé al refugi, abans de fer el viatge de tornada a casa molt feliços per l’experiència viscuda.