hassan ans

Uploaded 3 червня 2020

Recorded травня 2020

2 181 m

Переглянуто 173 раз(и), завантажено 7 раз(и)

біля Maḩalleh-ye Towḩīd, Ardabīl (Iran)

تاریخ 26 اردیبهشت 1399 رکابزنی مسیر قزوین باراحین، زرشک گردنه کدوک، کامان، فلار، بهرام آباد، پر رود، آکوجان،
تلاتر، پرچکوه ، سرچشمه خارود، رشکین، قسطین، فشک و بهرام آباد
شروع رکابزنی : ساعت 7:30 صبح از قزوین
پایان رکاب زنی ساعت : 19:30 بهرام آباد
مسافت رکابزنی: 97 کیلومتر
بیشترین ارتفاع: 2181 متر
کمترین ارتفاع: 846 متر
در مسیر چشمه های زیادی در کنار جاده وجود ندارد. ولی می توان از داخل روستاها آب تهیه کرد . مثلا در روستای آکوجان در اول محل چشمه وجود دارد
تاریخ جمعه 26 اردیبهشت 1399 ساعت 7:30 صبح رکابزنی مسیر قزوین تا سرچشمه خارود را آغاز می کنم. مسیر از قزوین تا گردنه گدوک (ارتفاع 2181 متر) را که تماما سربالایی است باعبور از روستاهای باراجین و زرشک رکاب می زنم (24 کیلومتر) بعد عبور از گردنه، جاده بغیر از 1 کیلومتر تا روستای بهرام آباد و رودخانه شاهرود تماما سرپایینی است (25 کیلومتر). بعد عبور از رودخانه شاهرود چند راهی وجود دارد که مسیر به سمت روستاهای پرود را رکاب میزنم. مسیر تقریبا کفی در کنار رودخانه شاهرود ادامه پیدا می کند و بعد از (4.5 کیلومتر) دوباره باید مسیر فرعی سمت راست را به سمت سرچشمه خارود را ادامه می دهم. مسیر مستقیم به سمت روستاهای ده دوشاب و لات می رود.
از اینجا مسیر پرشیب به سمت روستای پرود و چشمه خارود شروع می شود.
بعد از 4 کیلومتر یک دوراهی وجود دارد. از هر دو سمت می توان به سرچشمه خارود رسید. مسیر سمت راست با عبور از روستاهای فشک، روح آباد، قسطین و رشکین به چشمه خارود میرسد که این مسیر نزدیکتر ولی پرشیب تر می باشد و چند کیلومتر از مسیر خاکی است(13.5 کیلومتر) . مسیر سمت چپ نیز با عبور از روستاهای پرود، آکوجان، تلاتر و پرچکوه به چشمه میرسد که این مسیر دورتر از مسیر قبلی است ولی شیب آن کمی ملایم تر و خاکی آن کمتر می باشد (18.5 کیلومتر). من برای رکابزنی به سمت چشمه مسیر طولانی تر یعنی سمت چپ که از داخل روستای پرود عبور میکند را انتخاب میکنم
مسیر بعد از روستای پرود با پیچ های پی در پی ارتفاع میگیرد و سپس به روستای آکوجان میرسد و بعد از آکوجان نیز جاده با شیب زیاد به سمت روستاهای پرچکوه و سرچشمه خارود ادامه می یابد. بعد از دوراهی روستای پرچکوه و خارود مسیر
خاکی می شود. بالاخره ساعت 16:30 دقیقه بعد از رکابزنی یک مسیر سخت کوهستانی به سرچشمه زیبای خارود می رسم. زیبایی چشمه خستگی یک رکابزنی سنگین را از تن بیرون می کند. یکی از زیبایی های این چشمه این است که آب سرد از نقاط مختلف کوه های صخره ای به بیرون سرازیر می شود. بعد از صرف ناهار و استراحت در کنار چشمه زیبا و گرفتن چند عکس یادگاری مسیر برگشت به سمت بهرام آباد را در پیش می گیریم با این تفاوت که اینبار مسیر دیگری را برای برگشت انتخاب میکنم مسیر سرپایینی با عبور از روستاهای رشکین و فشک و ... را رکاب میزنم . و دوباره به دوراهی روستای پرود می رسم و وارد مسیری می شوم که صبح رکاب زده بودم و در روستای بهرام آباد با یک وانت عبوری به قزوین بر میگردم.

2 Rahi Ghostin

Feshk

روستای فشک
Гірський перевал

Gardene Gaduk (Bahram Abad)