Скачати

Координати

11 червня 2017 р.

червня 2017

біля Ribes de Freser, Catalunya (España)

La ruta segueix carreteres, pistes i corriols, en algun tram curts o molt curts ens ha tocat empenya la bici. Les vistes durant la ruta son explendides, en especial les que tenim des del Pla de la Tomba. La tornada a Ribes la fem per carretera des de Can Rotllan.
Точка шляху

Collada de Grats

Ризик

el Malpàs

Molta atenció en aquest tram. Molt recomanable fer-lo a peu.

Grats a Sant Pere d'Aüira

Sant Pere D'Aüira1

Sant Pere d'Aüira és una ermita romànica del municipi de Campdevànol, a la comarca del Ripollès. Situada a la dreta del Freser en un cim de més de 1.100 m d'altitud. Ofereix una panoràmica excepcional sobre tota la comarca, amb unes vistes que arriben fins al Pedraforca. És una obra inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Construcció d'una sola nau amb absis semicircular a llevant, ampliada al segle XVII amb dues capelles de planta rectangular, a costat i costat de la nau, que donen l'aparença de planta de creu llatina. S'il·lumina per dues finestres de doble esqueixada, a l'absis i al mur de migjorn, i dues espitlleres a les capelles. La portalada a migjorn és d'arc de mig punt. El campanar d'espadanya de dues obertures s'alça s'obre la nau en la intersecció amb les capelles. L'antiga parròquia de Sant Pere d'Auria és a la dreta del Freser, en un cim de 1200 m d'altitud, al sector nord del terme. La seva demarcació s'havia estès també per l'esquerra del Freser, però quan se suprimí la seva parròquia, vers el 1415, per fusionar-se amb Sant Quintí de Puig-rodon, aquest sector fou unit a Sant Martí d'Armàncies. El lloc és conegut des del 1150 però l'església actual fou reconstruïda al principi del segle XIII i consagrada per Sant Bernat Calbó el 6 de setembre de 1235. És un edifici romànic tardà, amb absis llis i campanar d'espadanya de doble ullada sobre el mur que separa la nau de l'absis. Fou ampliat el 1640 amb dues capelles laterals, que li donen una planta de creu llatina.[Font: Wikipedia]