6,5

біля Matemale, Occitanie (France)

Ruta molt recomanable que transcorre per camins molt variats: pistes ràpides, corriols tècnics i divertits, camins forestals... i sempre per un boscos impressionants.

Sortim de Matamala (Capcir), per la carretera D4 en direcció al Coll de la Creu. Aquesta carretera és mes aviat una pista asfaltada amb molt poc trànsit, que ens permet guanyar alçada en poc temps.

Un cop al Coll de la Creu, deixem l'asfalt i agafem la pista en bon estat que va al Coll de Sansa. Nosaltres vàrem deixar la pista a uns 1.2 km d'aquest coll i vàrem agafar un caminet (004E) encara més xulo, però que puja i baixa. Es pot optar per seguir per la pista directe al Coll de Sansa, estalviant uns 100 m de desnivell.

Al Coll de Sansa nosaltres vàrem fer una anada i tornada al refugi dels Estanyols, però que no esta en el track. Desde el Coll de Sansa agafem un cami que puja fins al Refugi d'Oller. A 1 km abans del refugi (010E), cal deixar el cami que puja, i agafar un corriol de baixada, que aviat deixa de ser ciclable (almenys per mi...) i arribem al refugi Oller que es lliure, estava obert i molt ben cuidat (que segueixi aixi).

Un cop al refugi, hem de localitzar un cami poc visible que surt per la dreta i que es fcica entre els arbres (vam haver d'arraconar les branques i ajupir-nos una mica), però es molt poc tros. De seguida anem a parar a un corriol tècnic en baixada, molt divertit i pràcticament tot ciclable, fins al waypoint 012E. Alla agafem una pista en bon estat fins al coll de Sansa de nou, i desde allà baixem per una altra pista bona en descens meteòric.

En un punt (015D) hem de deixar la pista i baixar per un corriol encara més divertit que l'anterior i un xic més fàcil. Al final, ja és tot pista fàcil i una mica d'asfalt fins a Matamala.
стоянка

005R

Coll

015D

Deixar pista baixar per corriol

007D3

Coll de Sansa

016R

Fi corriol pista facil

017E

Asfalt

010E

Baixar per sender no ciclable

011D

Refugi Oller (lliure i obert)