Скачати

Координати

9 травня 2021 р.

травня 2021

біля Llançà, Catalunya (España)

Espectacular ruta per l'Alt Empordà per la zona on neixen els Pirineus. Es gaudeix de molt bones vistes de Colera, Cap Ras, Llançà, la badia de Port de la Selva, Sant Pere de Rodes, el Cap de Creus i de la badia de Roses. Molt recomanable fer-la a la primavera, en un dia sense tramuntana, ja que la zona encara és verda i la calor, suportable.

La primera part transita per camins i pistes amples sense dificultats tècniques però amb pujada constant, on destaca l'ermita de Sant Miquel de Colera i el punt Geodèsic de Puig d'Esquers. Després de la llarga baixada fins a Valleta i d'uns metres de carretera, comença una segona part, més exigent física i tècnicament, on fer la pujada pel Camí de Mas de la Mata pedalant és un repte per la seva duresa i dificultat tècnica.

Visita d'anada i tornada a l'ermita de Sant Onofre per contemplar la badia de Roses i després de creuar la carretera que porta a Sant Pere comença un tram de baixada molt tècnic, només per experts. Aquesta baixada que et porta fins al pintoresc poble de la Vall de Santa Creu, té trams impossibles de fer en bici per al 99% de ciclistes. Una llàstima perquè el caminet i l'entorn és preciós i té bones vistes del monestir de Sant Pere de Rodes i del Castell de Saverdera.

Després de creuar el poble, la ruta segueix per un sender també força tècnic però més cicable que porta al càmping de la Vall, on s'agafa el camí de ronda pavimentat que va per arran de platges i que ens durà fins a Llançà.

Ruta preciosa i amb bona companyia.