біля la Molina, Catalunya (España)

Sortida des de l'estació de tren de La Molina, tornada des de l'estació de Camdevànol. Ruta ciclable en un 95%; algún tram de carretera a la sortida de La Molina i també l'últim tram des del Santuari de Montgrony fins a Campdevànol (hi ha camins però estan en molt mal estat i caldria empènyer la bici una bona estona).
Resum de la nostra sortida: Després d'esmorzar i de fer l'animal amb els dinosaures del parc infantil, pugem a les pistes d'esquí, passant per la pista llarga i el Roc Blanc. Arribada a la Costa Rasa, on hi ha el restaurant de les pistes, d'allà un tros més de pujada fins als 2.180 m d'altitud. Baixada flippant en direcció al Tossal d'Orriols entre cims, vaques i prats immensos. Paisatges de pel·lícula, corriols serpentejants i adrenalina a tope. Arribada a Cal'Orriols i visita a les Fonts del LLobregat (si no heu estat mai, s'han de veure). Pujadeta per carretera a Castellar de'n Hug. Parada a dinar. Tornem a enfilar, ara cap al Turó de la Creu, finalment trenquem per una pista que ens porta de baixada cap a Sant Joan de Cornudell, una ermita romànica a dalt d'un espadat de roca roja: indret feréstec i solitari que convida al recolliment tot fent una migdiadeta - però no pot ser, hem de continuar. Ara la pista s'estreny i s'espatlla fins al punt que hem de carregar les bicis per algun tram, i això emprenya després de dinar tan copiosament (error que no s'hauria de cometre). Arribem a la pista que ens porta al Santuari de Montgrony arrapat a d'una espectacular cinglera, niu de llegendes i vinculat al comte Arnau. Diuen que una vaca va trobar la imatge de la Mare de Déu, i el comte Arnau li va voler construir un santuari insigne, ni més ni menys que a dalt de la cinglera. Com els seus homes no estaven gaire motivats per a picar i moure pedres, els hi va prometre una mesura de blat per a cadascuna que trairessin de pedra. Però una vegada acabats els dos trams d'escala, el comte no va poder o no va voler complir la promesa, i d'aquí ve que aquests esglaons que salven 60 m de desnivell, suposaren la condemna eterna del comte Arnau. Transferint els comptes del comte a la nostra pedalada d'avui, si per cada pam que hem hagut de pujar ens haguessin promès un pam de cel, ens haguessin dit la veritat. Hem tocat el cel a cada cop de pedal, cavallers enfollits galopant muntanyes avall sobre les seves flamants muntures endimoniades. Aquesta ha sigut la sortida perfecta: AVENTURA, AMISTAT, ADRENALINA. Què més podem demanar?

3 коментарів

• Фото manelballesteros

manelballesteros 6 серп. 2011

En dos paraules: GENIAL la ruta i GENIAL la crònica.

• paskyblue19 2 серп. 2018

Espectacular tu ruta!! Gracias por compartirla!!

I have followed this trail  перевірено  View more