біля Beseit / Beceite, Aragón (España)

Surto de matinada en cotxe direcció Beceite,unes 3h de cotxe,una pallissa però la ruta s`ho val,arribo a les 8:30h,esmorzar i a fotre-li ala pedals,ens espera una llarga pista direccio Fredes,molt rodadora però quasi tota de pujada,ens endinsem dins del parc natural dels ports,la bellesa del paisatge es impresionant,molt bosc de pi,ple de barrancs,zona de pastures,rierols,tot sembla que estiguis al pirineu,paradeta un altre cop per fer un mos,fotillos i la tranquilitat i silenci dels ports,arribem al creuament del mont caro i fredes,agafem el primer en pista llarga de baixada,ens acostem al refugi de la font ferrera però estava tancat,retornem el camí i agafem la sendera estels del sud,curteta però que surt als prats de Rubera amb el riu i prats de gespa,allà em trobo unes tres femelles amb les seves cries de cabra hispànica,al veurem apreten a correr però pasen per quasi davant meu,impresionants,el cami empalma un altre vegada amb la pista del caro,torna la pujada,petites baixades fins arribar al pla de millers on la pista va planejant,ull¡aqui deixem la pista per agafar a lèsquerra el GR-8,parada per dinar abans dàfrontar una pujada d'uns 40min de pujada,amb la calma que es dura,arribem al coll roig,puja baixa pel corriol fins arribar al `pouet dèn Borràs,aquí deixem el Gr-8 per agafar el PR de la Balenguera que ens portarà fins el parrisal,una mega trialera dùns 5km,amb unes vistes espectaculars dels barrancs,tot de baixada,en alguns passos he baixat de la bici perque hi ha barranc a lèsquerra,si cau no ho contes,te trams ràpids entre el bosc,passos aeris,tècnics,corbes de 360ª,etc,puro enduro del bó,sumat amb unes vistes espectaculars,finalment arribo al parrissal,lloc molt emblemàtic per fer el cami caminant per veure el naixement del riu matarranya,ideal per banyar-te d'aqui baixada per asfalt fins beceite,total un dia primaveral de molta calor,una ruta molt dura físicament per la distancia de les pujades i tècnica per la trialera final,de traca i mocador.