Скачати

8 травня 2017 р.

травня 2017
3 коментарів

біля Cornudella de Montsant, Catalunya (España)

Vaig sortir de Cornudella puntual a les 08:00 del matí, i vaig agafar el camí de Sant Joan del Codolar, vaig saludar a la Montse i d’allí i pel camí de la Llíssera capa Albarca, fotia un vent de tres parells de nassos, però el camí esta be i es pot fer quasi tot damunt la bici.
La pujada des d’Albarca cap a la serra Major es forta i al final s’ha de baixar de la bici i empènyer-la uns metres per accedir a la roca Corbatera, punt més elevat del Montsant.
A partir d’allí comença la part més tècnica, la serra major es plana, però amb escales i desnivells i el camí es de pedres rodones (Còdols) que fan lliscar les rodes pel que s’ha d’anar amb compte, s’ha de baixar algunes vegades de la bicicleta per passar alguns trams però no s’ha d’empènyer, sinó que és baixar, passar el pas dificultós i tornar a pedalar.
Es passa pel Piló de Senyalets (1.109 m) i per La Cogulla (1.062 m)
Al final la baixada cap a Cabacés si és molt tècnica, jo em vaig divertir força, tot i que per precaució vaig fer molts passos caminant per no arriscar. Al arribar a la Mare de Déu de la Foia ja tot és més fàcil, pista fins al poble, tot i que jo encara en vaig enredar en un senderó que segurament huria valgut la pena evitar ja que està força malament.
Vaig arribar a Cabacés sobre les 11:40.
Es surt de Cabacés per la carretera i a uns tres kilòmetres i s’agafa el camí del mas d’en Roger, a partir d’aquí podem dir que comença la part més dura, es puja pel camí dels Cartoixans fins a La morera de Montsant, unes rampes molt fortes, jo les dues més fortes no vaig ni intentar fer-les pedalant, feia molt vent i ja estava cansat.
Vaig arribar a La Morera de Montsant sobre les 14:00 i vaig decidir fer un entrepà allí.

A partir d’aquí queden uns 7 Km fins a Cornudella, baixada per un senderó molt divertit, amb algunes parts tècniques però accessibles.

Vaig arribar a Cornudella a les 15:35. Temps Total 7 hores 35 minuts, temps pedalant 5 hores 30 minuts aproximadament

3 коментарів

• Фото Toneflinski

Toneflinski 10 трав. 2017 р.

Rutot !!! El Priorat es tant "guapo" com dur. El sendero que dius que esta malament, es de l'ermita de la foia al poble?
    Salut !!!

• Фото jauballa

jauballa 10 трав. 2017 р.

Hola Toneflinski, el Priorat és de lo millor que hi ha, ja ho pots dir. Al sortir de la Mare de Déu de la Foia agafes una pista asfaltada, peró quan ja veus Cabacés pots agafar un senderó, curt, peró ara molt fet malbé per les pluges, no val la pena, és millor baixar a Cabacés per la pista.

• Фото Toneflinski

Toneflinski 11 трав. 2017 р.

Ok, gracies. Ho dic perque tinc un llibre amb rutes pel Priorat i aquesta sendera, en concret hi surt. Aixi dons es millor no pasar-hi.