біля Les Cabanyes, Catalunya (España)

Volta en sentit anti horari per la serra de Garraf sortint de Les Cabanyes cap a Viladellops, Puig de l'Alzina freda ("bola del món"), Begues, Olesa, Les Gunyoles i St. Pere Molanta. Principalment per pistes i senderons amb algun tram de carretera o camí enformigonat. Fent 5 ascensos principals amb algun més petit de regal. El desnivell postiu acumulat real ronda els 2100 metres.
Sortim directe cap a Vilafranca i St. Miquel d'Olerdola on pugem per carretera direcció Viladellops on ja ens desviem per senderons i pista fins a Mas Milà (tram de senderns de baixada força nets i pistes de pujada). Agafem un 1 km de carretera direcció Olivella i ens desviem a la dreta pel Fondo de Querol fins a Mas Berenguera, senderó guapo de baixada fins als Masets i comença un pujada llarga (10 km) per pistes amb molt bon paviment i algun tram curt de senderó entre camps de cultiu. Anem seguint la pista en ascens fins la bassa de Vinyals on ens desviem a l'esquerra i seguim pujant fins a enllaçar amb la carretera que ve de la Plana Novella(Coll de Vallgrassa) i ens pujarà fins a la "bola del món" (aquest tram és per carretera amb algun tram amb pendent forta). Seguim amb un sèrie de puja i baixa amb fortes pendents de pistes per agafar una riera "arreglada" artificialment (Fondo de la Tronera) que va pujant suaument fins la Serra de la Guardia. Aquí ja comença el descens fins a Mas Roig on ens desviem per anar a agafar la pista esfaltada en mal estat que ens pujarà fins les antenes a base de ziga-zagues. Seguidament enfilem una pista-senderó que ens baixa directament a Begues i on comença una de les pujades dures i llargues de la ruta. Primer per carretera fins la central elèctrica i després per pista mig enformigonada mig de terra fins al Puig Saiada i el Montau.
Aquí comença un llarga descens amb fortes pendents, primer per pista bona i després per pista amb molta pedra solta i algun tram de formigó amb grava per sobre que ens porta fins al camí de Can Prunera. Seguim en ascens per pista fins als dipòsits d'aigua d'Oles de Bonesvalls. Travessem el poble i enllacem amb la Riera de la Rengla i el Fondo de Covacremada. Una pista que va pujant i augmentant la inclinació i la grava, fins just abans del Coll d'Esteles on hi ha un parell de curves tancades amb molta grava que es fan difícils de pedalar. Enllacem amb la pista que ens portarà fins dalt de tota de la Serra de Riés, amb algun tram de forta pendent, i un descens primer per pista i després per una trialera que ens farà pujar les pulsacions a base de bé, no per molt inclinada si no per trencada amb molta pedra i que a aquestes alçades de la ruta ja comença a pesar una mica tot. aquesta trialera enllaça amb la pista de baixada i ens deixa al pont de la carretera d'Olesa. La creuem i seguim per pista bona fins la part baixa de la serra de les Gunyoles pel nord on enllacem amb els trams marcats de btt i comencem l'últim ascens fins lla Serra de Les Gunyoles.
Per acabar la ruta baixem amb forta pendent per la pista de la font del Cuscó, cap a St. Pere Molanta, polígon, La Granada i Les Cabanyes.
Indico moderat perquè tècnicament no és difíicl, però sí que és exigent físicament.