Moving time  2 годин 50 хвилин

Uploaded 14 лютого 2020

Recorded лютого 2020

7,4

біля Bellvei, Catalunya (España)

Bellvei - Casa Alta - Bellvei., Cuan fa dies que no toco la bici, i ting ganes de tornar ha enganxam a pedalar un bon termometre per saver com ting les foces es una pujadeta a la casa Alta, i com la setmna que be , ting pensat fer un parell de coses he pensat que una visita a la casa aquesta, m'aniria be, he agafat carrer de Clariana, trevassar la n-340, cami de Rocallisa, pujada de les padreres, cap a Clariana, alli cami del diposit de l'aigua, fins cami de la Creu, per anar a buscar la pista motera de baixada, seguir pel senderet del envasement del Foix, fins la presa, un cop a la ctra de Castellet a l'esquerra 300m aprox., per agafar cami a la dreta que em pujada a estones suau i estones no tant, porta a la Casa Alta, un cop alli fotos de rigor, i mitja volta per tornar cap a casa, aquet cop no he agafat el cami de la bovera com normalment faig, dons he tirat endarrera per hon havia pujat per poder agafar el cami que pasa pel acueducte, i un cop a la carretera a l'esquerra direcció Castellet, fins a la presa per entrar i seguir el senderet per hon havia pasat per vindre, seguin tot el senderet fins arribar a la pujada motera, pujar-la cap la masia la Creu, i per la carretereta de la urb., anar cap Clariana, per agafar el cami caap Rocallissa, i fer la baixada pel sendero que bordeja els patis de la urb., per fer cap a Bellvei pel carrer de Clariana despres de travessar altre cop la n-340. pesar cap el carrer del sol per fer cap a casa altre cop.
Si la casa Alte es un termometre, no m'anat malament del tot, segurament si no hi ha cap entrebanc, podre fer les sortides que tenia pensades per la propera setmana.
Una mes i a seguir.
Озеро

Llac del pantá del Foix.

El Pantà de Foix és un embassament que pertany al riu de Foix, creat per una presa situada al municipi de Castellet i la Gornal a la comarca de l'Alt Penedès, a prop del límit amb la comarca del Garraf, cap on seguirà el riu fins a la seva desembocadura.Ocupa una superfície aproximada de 66 hectàrees. La zona humida "Embassament del riu Foix" té una superfície d'unes 79 Ha, ja que incorpora, a més de l'embassament, l'espai fluvial situat aigües avall de la presa. És en el context de la greu crisi agrària i econòmica general del final del segle XIX que sorgeix la idea de la construcció del pantà de Foix. Una infraestructura d'aquestes característiques transformarà decisivament l'agricultura de les poblacions més properes al riu de Foix, que passaran de la vinya, molt delmada per la fil·loxera dels anys 90 amb la consegüent davallada del preu del vi, al regadiu. Finalment, l'any 1901 es comença a projectar el pantà de Foix i l'agricultura de la comarca inicia el procés d'adaptació al nou context econòmic del primer terç del segle XX que afavoreix el conreu de productes de regadiu. En un primer moment, la manca, per un costat, d'adhesió econòmica dels propietaris rurals i, per l'altre, d'un projecte definitiu que demostri la viabilitat i beneficis econòmics alentiran la posada en marxa. L'any 1907 es revela decisiu per a desencallar el procés: comença la tramitació de les ajudes a l'Estat i es constitueix un sindicat de regants. El pantà va ser inaugurat el 1928 i es troba al final de la depressió Prelitoral. A partir de l'any 1937 es va poder començar a regar amb l'aigua de l'embassament. L'any 1943 es va completar finalment la xarxa de séquies projectada.