Час  3 годин

Recorded грудня 2013

4,4
8,8

біля  Amer, Catalunya (España)

Comencem al nucli d'Amer, al costat de la carretera. Seguim les marques blanques de la ruta de les Ermites, passant per la casa de Castell, fins a Santa Brígida, la primera ermita. Seguim i passem l'antiga pedrera i el pla on es tiren els ala deltes. Seguim el camí que va baixant cap a un sot i trobem un encreuament. Anem primer a la dreta on trobem les runes de Puigverd, i després seguim baixant cap al sot on hi ha la riera i la font de Can Catau. Seguim pujant i passem pel mirador dels fusos. Després el camí puja cap al Puig de Lena (o d'Elena), on hi ha la següent ermita. Baixem un corriol molt distret i després un camí que ens porta a poc a poc cap al cingle de Sant Roc on trobem un mirador encarat cap a la Vall de Llémena, Rocafesa, Rocacorba. Després passem per l'ermita de Sant Roc, en bastant mal estat actualment. Seguim les marques blanques, per on trobem un altre mirador encarat cap al pla del Gironès. Anem perdent alçada, vorejant el cingle, tot i que el corriol és a trams bastant atapeït. Arribem a un encreuament on deixem les marques blanques per agafar un camí que puja cap a les restes del poblat ibèric i el cim de Puigdalí, on hi ha un vèrtex geodèsic. Anem seguint el corriol i les senyals indicatives dels tres Rocs. Just abans del primer bloc rocós agafem el corriol de la dreta que ens porta a la Roca Ballera, on hi ha unes bones vistes de la casa del Llapard, i es pot veure l'ermita de Puig de Lena. Anem seguint les senyals que ens portaran a Amer altre cop, passant per la urbanització Solivent. El desnivell positiu és d'uns 900 metres.