mmireia1993

Recorded травня 2015

2,3
4,5

біля Palau-saverdera, Catalunya (España)

Pujada a Castell Saverdera (682m) des de Palau-saverdera.

El Castell Saverdera (o castell de Sant Salvador) es troba inclòs al repte dels 100 cims de la FEEC.

---------------------------------------

La pujada comença a Palau-saverdera, passant per la Font de Dalt abans de sortir del poble. La ruta es troba molt ben indicada (anada i tornada).

La pujada és forta i constant fins al cim. Aquesta passa per pista i per corriols. Algun dels trams no és gaire estable (pedres, arrels...). Abans de fer el cim, es pot visitar la Cova de Veta Negra. Una petita cova espaiosa i amb dues entrades.

Un cop a dalt de la Serra de Rodes, amb el Cap de Creus al fons i el Port de la Selva als nostres peus, la ruta puja a la dreta per fer el cim de Castell Saverdera (el punt més alt).

Al cim hi ha un vèrtex geodèsic i unes magnífiques vistes.

El següent pas és la visita al castell de Sant Salvador. Molt bones vistes. Baixada directa al monestir de Sant Pere de Rodes pel coll del Mosquit.

A partir d'aquí, un petit tram d'asfalt fins a l'aparcament que es troba sota de Santa Elena.

Visita a Santa Elena i tornada passant pel costat d'una àrea de pícnic. Pista forestal ample i baixada còmode amb bones vistes del golf de Roses fins a Sant Onofre.

Un cop a l'ermita, només queda la baixada que passa per la castanyeda d'en Mateu fins a trobar el camí de pujada.

---------------------------------------

Pujada pedregosa a Castell Saverdera.