Very

Координати 5820

Uploaded 20 квітня 2014

Recorded жовтня 2013

біля Pongunagu, Jammu and Kashmīr (India)

Dura etapa on ens tocarà ascendir fins al coll de Taglang La, a 5.328 metres d'alçada, el més alt de tota la travessa integral de l'Himàlaia indi en bicicleta i segon coll més alt del món en vehicle, si més no això indica un cartell del mateix coll. Malgrat que aquí marqui 1.300 metres de desnivell positiu acumulat, en realitat són 820 metres (al programa compegps, al meu gps i al perfil marca correctament). Al sortir del campament de Tso Kar enllacem de nou amb la Manali-Leh Highway i planegem uns 16 quilometres fins al petit campament de Debring, on mengem quelcom i prenem un te abans d'afrontar l'ascens al coll. La carretera està asfaltada just fins a l'inici del coll, on s'acaba l'asfalt i comença una ampla pista de mal rodar, amb ondulacions fetes pels vehicles pesats que provoquen un molest sotragueig de les bicis i les alforges. L'ascens al coll és de poc més de 700 metres de desnivell però se'ns fa força llarg i pesat. Des de bastant avall ja es veu el coll sembla que no hi arribis mai. L'estat de la pista, tot i que a mesura que pugem sembla que millora, no hi ajuda massa i a partir dels 5.000 metres fins als 5.328 del coll hem d'anar parant de tant en tant per reposar i agafar forces. L'alçada es nota força i qualsevol petit sobreesforç, com ara aixecar-se de la bici, es nota bastant i fa disparar la respiració i el ritme cardíac. No hi ha massa trànsit però hi ha trams en obres i els camions que passen ens deixen ben empolsegats. El simple fet d'aguantar-se la respiració uns pocs segons per no tragar pols mentre passa un camió ja es motiu d'ofec, doncs realment tenim la sensació de que l'oxigen és ben escàs per aquestes alçades. Finalment assolim el coll de Taglang La, de 5.328 metres d'alçada, punt culminant de l'etapa i de tota la travessa en bicicleta. Després d'assaborir les vistes i les fotos de rigor comencem un llarg descens i en un parell de corbes ja trobem un excel·lent asfalt fins al final d'etapa. A prop del coll estan fent obres i probablement aviat asfaltaran tota la cara sud, per on havíem pujat. Una menció especial es mereixen els nombrosos obrers que, en condicions ben precàries, treballen i viuen a la carretera per sobre dels cinc mil metres d'alçada. Tots ells són indis de les castes més baixes i immigrants de països més pobres com ara el Nepal. Al final de la baixada comencen a aparèixer chortens i altres elements budistes i petits poblets rurals d'aspecte tibetà. De nou, després de dies d'absoluta i inhòspita desolació, la vida sedentària i la "civilització" torna a aparèixer davant els nostres ulls. Arribem a Lato, un petit llogarret al fons de la vall, proper a un rierol i envoltat de petits cultius (que no veiem des de Keylong!).

Гірський перевал

Talglang La

El coll de Taglang La, a 5.328 metres d'alçada, és el més alt de tota la travessa integral de l'Himàlaia en bicicleta i segon coll més alt del món en vehicle motoritzat, si més no això indica un cartell del mateix coll.
Фотографія

Baixant del Taglang La

Baixant direcció Leh de l'autoproclamat com a segon coll accessible en vehicle motoritzat més alt del món.
Гірський притулок

Lato

Lato és un petit poble del Ladakh situat a 4.020 metres d'alçada.

2 коментарів

• Pirene 16 лист. 2018

Etapa molt dura sobretot per la dificultat que suposa pedalar per sobre dels cinc mil metres. Els paisatges lunars d'aquest sector del Ladakh són molt espectaculars i no deixen indiferent. En resum un indret d'aquells que et deixen sense alè (mai més ben dit!) i que quedarà gravat a la retina per sempre més!!

• Фото Very

Very 17 лист. 2018

Realment cada petit esforç es veu multiplicat en aquestes cotes, però la bellesa de l'entorn compensa sobradament i el record dura per sempre! Gràcies pels teus comentaris Pirene!