Very

Uploaded 11 квітня 2014

Recorded жовтня 2013

7,2

біля Takh, Jammu and Kashmīr (India)

L'espectacularitat segueix in crescendo. Després de cada coll ens esperen decorats de somni per on pedalar. De nou és important sortir avituallat doncs tota l'etapa transcorre per la més inhòspita solitud, sense trobar més signes de vida que algun vehicle amb el qual ens creuem de tant en tant, especialment vehicles militars, donat que ens trobem a l'estat indi de Jammu & Kashmir, fortament militaritzat pels problemes amb el limítrof país del Pakistan. Superarem un coll de poc més de 5.000 metres i pedalarem sempre per sobre dels 4.500 metres d'alçada, però ja portem uns dies per sobre dels 4.000 i l'última nit hem dormit a 4.800 metres, així que ja estem prou aclimatats. Només començar pugem al coll de Lachulung La, de 5.070 metres d'alçada, però poc abans de coronar-lo se'ns esberla el meu pneumàtic davanter! Feia un parell de dies a la Montse se li va trencar una guia d'ancoratge del seient. Estàvem de pega, precisament aquí, a cinc mil metres d'alçada i a uns quants dies del poble més proper, en un indret on era més fàcil trobar-se un hipopòtam volant que un taller de bicicletes!! El seient el vam fixar amb brides i el pneumàtic el vam rejuntar amb "parches" per l'interior i per l'exterior. Havia d'aguantar fins que arribéssim al final, fins a Leh. Un cop solucionat coronem el coll i gaudim d'un descens entre escenaris d'onírica bellesa, un autèntic festival de geologia, amb formes impossibles i colors de somni, tot plegat per una pista de bon rodar i sota un cel cristal·lí. Pang és un altre campament estacional de tendes situat a 4.550 metres d'alçada. A diferència de Whisky Nalah, on només hi havia una família que ho portaven, a Pang n'hi ha bastantes i hi ha força competència per captar clients (no m'extranya ja que ens trobem a final de temporada i gairebé no hi passa ningú!!).
Encara ens esperava una altra sorpresa. Resulta que en tota la Manali-Le Highway només ens havíem trobat un ciclista prop de Keylong, doncs aquí a Pang, quan ja s'estava fent de nit va aparèixer el segon i últim ciclista que vam trobar i resulta que... També era català!!! Es deia Oriol i teníem amics comuns! Realment el món és impressionant però molt petit!!

Точка шляху

Avaries

A 5.000 metres d'alçada i a uns quants dies de pedaleig del poble més proper, petits problemes es poden convertir en molt grans. Aquesta vegada vam tenir sort i ens va aguantar fins a Leh!!
Гірський перевал

Lachulung La

El coll de "Lachulung La" està situat al Ladakh, a 5.070 metres d'alçada

Baixant del Lachulung La

La baixada del coll de "Lachulung La" direcció Pang transcorre per paisatges molt espectaculars
Фотографія

Camí de Pang

L'erosió dels terrenys sorrencs del Ladakh ha conformat uns paisatges de gran espectacularitat.
Табірна стоянка

Pang

Campament estacional de tendes situat a 4.550 metres d'alçada.

2 коментарів

• Фото VaSivinayak

VaSivinayak 18 січ. 2015

great place.. nice trail.. :)

• Фото Very

Very 16 лист. 2018

Thanks. this is really a very special spot of the world!!