Very

Координати 7322

Uploaded 27 лютого 2014

Recorded жовтня 2013

біля Kyelang, Himachal Pradesh (India)

Després d'un parell de dies de recuperació (ja que jo havia estat amb mal de panxa i fins i tot vòmits i una mica de febre), resseguim el nostre periple pedalant per l'Himàlaia indi remuntant la vall del riu Bhaga. Avui sobrepassarem els 4.000 metres d'alçada i ens hi mantindrem per sobre durant tota la setmana següent! Etapa llarga i dura, sobretot pel desnivell acumulat, per l'aire enrarit per sobre els 4.000 metres i pel fet de no trobar-me encara del tot recuperat. Al principi hi ha encara bastant trànsit i la carretera està en força mal estat, amb bastantes esllavissades i treballadors mirant d'arreglar-la, però progressivament va millorant la carretera i el trànsit va disminuint, fins que al final gairebé ha desaparegut. El paisatge torna a ser molt espectacular i durant l'etapa n'observem un canvi considerable, doncs comencem pedalant per exhuberants valls amb força vegetació que ens recorden al Pirineu, i acabem rodejats d'un paisatge lunar dominat per les roques i on la vida vegetal gairebé ha desaparegut.
En un principi volíem finalitzar l'etapa a Patseo, però es veu que acabaven de desmuntar el campament (estàvem ja a dia 1 d'Octubre) i ens vam veure obligats a seguir fins a Zing-Zing Bar on tampoc vam trobar cap campament on dormir. Uns 7 kms després i uns 240 metres més amunt, en un lloc igualment anomenat Zing-Zing Bar (això mateix deia un cartell) vam trobar unes modestos refugis de pedra i lones (aquí anomenats dhaba) que encara estaven oberts on vam poder menjar quelcom i passar la nit. Així ens vam estalviar de plantar la nostra tenda, que era ben prima i on de ben segur haguéssim passat fred, ja que ens trobàvem a 4.320 metres d'alçada i per la nit el termòmetre va baixar bastant per sota dels 0 graus.

Ріка

Riu Bhaga i petit poble de Tinno

Bonica estampa del poble de Tinno i el riu Bhaga.
Постачання

Darcha

Darcha, més que un poble és un campament amb refugis (dhabes) i senzilles botigues de carretera.

Patseo

Patseo és un indret al costat d'un campament de l'exèrcit indi on durant l'estiu hi ha senzills refugis on menjar quelcom i passar la nit. Nosaltres ens vam trobar que el primer dia d'octubre l'acabaven de desmuntar!
Табірна стоянка

Zing-Zing Bar

Rústic campament a base de refugis de pedra, xapa i lones on menjar alguna cosa i passar la nit.

2 коментарів

• Pirene 16 лист. 2018

Paisatges molt espectaculars pel cor de l'Himalaia superant colls de més de 4.000 metres!

• Фото Very

Very 17 лист. 2018

Gràcies pels teus comentaris !