Very

Uploaded 19 липня 2017

Recorded лютого 2015

8,2

біля Cahuita, Limón (Republic of Costa Rica)

L'endemà de caminar pel Parc Nacional de Cahuita vam tornar a muntar sobre les bicicletes per prosseguir el nostre periple cap al sud, tot seguint la costa caribenya de Costa Rica. De camí vam passar pel petit però turístic poble de Puerto Viejo de Talamanca, ple de xiringuitos d'ambient motxiller, amb boniques platges i atmosfera relaxada.
Tot i que aquest ambient i les boniques platges rodejades de cocoters convidaven a quedar-se, acabàvem de sortir de Cahuita i havíem de seguir el nostre camí, així que després voltar una mica per Puerto Viejo, vam seguir pedalant, sempre cap al sud, gaudint de l'atmosfera afrocaribenya que impregna aquesta regió surenya de Costa Rica.
La nostra segona etapa ciclista fou també ben curta i ben plana. Quan portàvem només 30 quilòmetres pedalant entre una luxuriosa vegetació que es volia menjar la carretera, vam arribar al petit poble de Manzanillo, últim reducte del Carib de Costa Rica. Aquí s'acabava la carretera. Cap al sud i fins al riu Sixaola, que feia de frontera entre aquest país i Panamà, només hi havia selva i poca cosa més.
Manzanillo va néixer com un petit assentament de colons pescadors i, fins fa pocs anys, només s'hi podia accedir per mar, així que va romandre com un poblet endormiscat, apartat del desenvolupament, i no va ser fins al 1.984 que s'hi va que es va construir la carretera que l'unia amb Puerto Viejo. Si barregem aquest fet amb el clima tropical i la música Reggae, us podeu imaginar l'atmosfera relaxada e intemporal que s'hi respirava.
I , com no podia ser d'altra manera, aquí també hi havia una altra espectacular àrea protegida, el Refugi Nacional de Vida Silvestre Gandoca-Manzanillo, així que vam decidir fer nit al petit poble de Manzanillo, per l'endemà poder visitar el parc. Realment ens trobàvem als confins de Costa Rica, en un cul de sac rodejats de platges caribenyes i selves tropicals, en un d'aquells reductes on el progrés ha arribat en comptagotes.