Скачати

2043

15 липня 2021 р.

липня 2021

біля La Roca, Catalunya (España)

Despres de Llanars, tombem a l´esquerra per carretera direcció a La Roca i una mica mes amunt Abella. En aquest petit poble comença la pista cap a Pardines anomenada Collada Verda que es el pas a 1590 metres que separa la Vall de Camprodon de la de Ribes.
Dins del poble d´Abella no hem vist indicadors, hem d´anar cap a la part de dalt del poble per carrers molt estrets i seguir per la pista encimentada i estreta amb forts trams de pujada fins que arribem a la zona de La Barquera on la pista ja es de terra i tenim unes bones vistes de la vall de Camprodon.
El cami sembla que s´enxample, pero no, molt bona part del cami es estret, hi cap nomes un vehicle, o sigui que a poc a poc que la ruta es compartida amb caminants, ciclistes , motos, etc.
Anem pujant i veiem devant nostre La Serra Cavallera, una mica mes amunt pasem el refugi de Pla de Satlla i encara una mica mes endevant arribem dalt de la Colla Verda.
Canviem de vall, tenim vistes impresionants de la Serra Cavallera amb el Puig Estela i el Taga, avui una mica tapats per els nubols. Seguim un perell de Kms. mes o menys planers i començem el descens cap a Pardines. La pista segueix siguent estreta o molt estreta i en algun tram baixa fort. A mida que anem baixant, perdem vista, hi ha trams amb molta vegetecio lateral. Travessem diferents torrents i cap al final la pista torna a estar encimentada. Ja som a Pardines.
Ruta que NO faría amb un vehicle que no fos 4x4 , tant per l´alçada com per la tracció, encara que el ferm en general esta prou be, hi ha molta pedra solta i les pujades al inici i la baixada final son pronunciades.
Nosaltres ho hem fet amb un Dacia Duster 4x4 i cap problema.