2,6
5,3

біля Prese-Montone, Piemonte (Italia)

La pujada comença a l'entrada de Ceresole Reale, al pàrquing que es a prop de les instal·lacions esportives Lilla i segueix el sender marcat amb el número 517, que passa per diferents edificacions de pastors com les anomenades Alpe Pianpesse i Alpe Ciabonera fins a una cruïlla marcada amb el numero 517 B, que és per on baixarem després. De la cruïlla al primer estany de Bellagarda és molt poc tram, el passem de llarg i ens apropem al segon, enclotat a un bonic indret, aquí és queda la meva dona i la Neila, era el seu objectiu, esperaran tranquil·la-ment la meva tornada, jugant i prenen el sol.
Jo segueixo ràpidament, el risc de tempesta que hi havia s'està confirmant, i els núvols comencen a créixer, no em puc distreure.
Passo al costat del tercer estany, el quart queda fora del camí, i començo a pujar a la Bocchetta Fiora, la pujada es dura, em fa suar de valent, es guanyen els 200 metres de desnivell que falten amb rapidesa. A la Bocchetta Fioria (coll), em trobo amb 4 jubilats italians, que han pujat fins allà a fer un àpat ( jo vull poder fer coses com aquesta a la seva edat), la faig petar una estona amb ells, molt agradables, i segueixo el meu camí.

Tinc dues opcions, fer una llarga diagonal fins al coll que separa els cims de La Deserta i de la Pelousa, d'allà al cim es tracta de superar una forta, i pedregosa, pujada. La segona opció, i la que he fet servir, és la pujada directa, primer per un tram, força feixuc, de blocs inestables, i després seguir per una canal herbada de molt fort desnivell, en cas de ser moll seria millor la primera opció per anar al cim, doncs una relliscada aquí no seria agradable.
Al cim una bona vista local de la Vall de l'Orco, amb l'estany/embassament de Ceresole Reale destacant al fons. Els cims, entre el meu desconeixentment d'ells i que comencen a estar tapats per petits núvols, són difícils d'identificar, a casa, tirant de mapa, puc anomenar la trilogia dels Levanna a l'esquerra, per seguir amb el sector del Colle del Nivolet i, just al davant, tot el massis del Gran Paradiso: Punta Foura, Courmaon, Brogio, Montclair, Ciaforon, Tresenda, Moncorvé i el rei d'aquestes contrades, el Gran Paradiso..........Però ja dic que, allà, no vaig identificar gaires coses, sobretot pels núvols que anaven creixent, una llàstima.
Per baixar volia fer-ho per l'altre camí, però tal com es veia que avançava el dia, vaig decidir tornar a baixar per la directa, no fos que les tempestes ens acabessin sorprenent per allà dalt. Per tant vaig desfer tot el camí, tret d'una petita variant abans d'arribar a la Bocchetta Fioria, hi havia una petita canal que evitava el tram de blocs, i que sortia al corriol de pujada, una mica més a vall de la Bocchetta, potser millor per aquí.

Torno a l'estany on era la família, menjo una mica i marxem, pel mateix camí de pujada, fins al desviament del camí amb el número 517B, que és per on baixarem. No té moltes diferències amb el de pujada, només que cada un va per un vessant del barranc. Passem per l'Alpe Lillet i enllacem amb el camí de pujada molt a prop del punt de sortida, al pàrquing del Centre esportiu de Ceresole Reale.

517 cruilla, inici tram editat.

517 fi tram editat.

Boccheta Fioria

Canal de baixada

Cruce 517-517 B

Cruilla, deixem la pista.

Deixo camí principal, baixo a l'esteny

Inici i final

Laghetti Di Bellagarda

Laghetti Di Bellagarda1

Laghetti Di Bellagarda2

Laghetti Di Bellagarda

Observo com es la baixada, es veu asequible.

Parada a descansar

Pont i pista forestal

Posible baixada cap al Coll de La Deserta

Punta di Pelousa

Pico, cumbre

Recuperem camí principal

Unio amb el camí principal