Скачати

Координати

24 липня 2021 р.

липня 2021

біля Llorts, Ordino (Andorra)

Fàcil ruta d'Alpinisme que no pas de Senderisme, excel-lent ascensió per iniciar-se a crestejar i fer passos quelcom aeris, un curt flanqueig té una corda d'ajuda, tot tècnicament facil i assequible a tothom, dificultat no superior a l° i l°+ a tot el tram carener cap a Pic d'Arcalís.
La ruta, tot i ser curta, té el seu nivell d'exigència, l'ascensió és per tram tarter força dret i tota la carena de cim a cim és lenta de fer i tècnica, demana posar alguna mà a terra de tant en tant.
Tota la ruta és fàcil de seguir doncs està molt ben marcada amb els típics punts grocs que sovintegen a quasi tots els camins andorrans, al cim del Cataperdís hi trobareu dues grans fites cimeres i l'emblemàtic Estirajecs, el meu cinquè i que completa tots els existents amb aquest típic estendard.
El Pic d'Arcalís és, per la seva situació i característiques, un dels cims amb personalitat pròpia del País Andorrà, també hi trobareu una fita cimera i les vistes són tant o més espectaculars que des del Cataperdís, aquest últim però, està inclòs al repte dels 100cims de la feec.
Per accedir al punt d'inici només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada, val a dir que l'accés als pàrquings superiors es tanquen als vehicles a les 8:30h, per tant caldria deixar el cotxe al pàrquing inferior d'Arcalís, allargant molt més la ruta.
La cobertura mòbil és correcta.
Gaudiu-ne en boníssima companyia tant com jo i no deixeu mai ningú enrrere.
Salut i bones rutes.
Стоянка

Zona d'aparcament Basses del Port del Rat.

Cartell indicador.

Seguim pujant.

Гірський перевал

Bretxa d'Arcalís (collada).

Primera foto: fita de Bretxa i Pic de Cataperdís (clara ruta carenera). Segona foto: Estació Ordino/Arcalís, amb el pic de Tristaina ben definit sobre el seu Estany Superior i el Pic de FontBlanca a dreta. Tercera foto: vista d'Estanys de l'Angonella (vessant Sud).
Точка шляху

Vistes d'Estanys de l'Angonella, seguim carenant.

Avantcim.

Cim de Cataperdís.

Vistes des de Cim.

Гірський перевал

Collada secundària.

Cim secundari.

Фотографія

Mirador.

Quarta foto: Pic d'Arcalís i tram d'aresta a resseguir.

Tram amb corda d'ajuda.

Seguim carenant.

Cim d'Arcalís.

Точка шляху

Tornem per la mateixa carena.

Перехрестя

Arribem a inici de tartera per baixar.

Точка шляху

Vista enrrera, final tram tarter.

Remuntadors.

Стоянка

Aparcament i fí de ruta.