Час  10 годин 14 хвилин

Recorded серпня 2010

4,4
8,9

біля Mérens-les-Vals, Midi-Pyrénées (France)

Segona jornada d’un itinerari circular per la Vall d’Orlú a l’Arièja en la que ens enfilem al Pic d’Estanh Faurí. La primera hem pujat des de les Forges d’Orlú al Refugi d’en Beis visitant el Pic de la Portella Gran.
Per arribar a aquest cim, situat al bell mig d’una vasta regió lacustre, cal una llarga aproximació s’hi vagi per on s’hi vagi. L’itinerari des de migdia és per l’estany de Lanós i les portelles d’Orlú i de Madides. Pel nord, des de les Forges d’Orlú i l’estany de Nagilha (és el camí que hem fet servir pel retorn). I per sol ixent, des de l’estany i refugi d’en Beis i la collada del mateix nom, objecte d’aquesta ressenya.
La situació del refugi d’en Beis ens permet dividir l’excursió en dos trams i fer una ruta circular per paratges molt recomanables.
La dificultat principal la trobem en l’accés al cim on el camí no és gaire evident i que ens obliga a grimpar per alguna canal (alternativament per cresta) en terreny descompost o herbei. A això cal sumar-hi un desnivell considerable de baixada. Per això l’hem considerat difícil. Però l’estratègica situació del cim i els paratges pels que transitarem, compensa en escreix l’esforç.