Скачати

Координати

18 липня 2021 р.

липня 2021

біля Pla de l'Ermita, Catalunya (España)

Agosarada ruta per assolir cim de Gran Pic del Pessó (2.894mts - Alta Ribagorça / Pallars Jussà) carenant per la seva aresta des de Colladó del Pessó.
Hem qualificat la ruta d'Alpinisme Moderat per que tècnicament no hem de superar cap pas de més de ll°, tot i que sovintegen tant grimpant com desgrimpant, i també alguns curts passos quelcom aeris, la dificultat més gran d'aquesta aresta és la llargada i condició, on cal anar trobant constantment els millors passos per poder seguir endavant sense quedar-se bloquejat, des de Collada ja ens avisa la primera i impressionant paret vertical de que hi ha molta feina a fer, sembla molt difícil però hi trobarem passos tant per la mateixa aresta com en els diferents flanquejos que cal fer per superar els diferents gendarmes i passos impossibles sense equip, a poc a poc i amb precaució es pot fer perfectament, això sí, cal evidentment estar ja avesat en aquest tipus de dificultat i amb el prou fons físic, són 800mts amb 200+ de coll a cim tot molt tècnic fent servir les mans constantment, els bastons, qui en dugui, cal portar-los imprescindiblement a la motxilla.
Dit tot això, la ruta en si és una meravella, s'hi pot arribar a cim perfectament sense passar per l'aresta si seguiu el track de descens, aquest tram de flanqueig, això sí, és un mar de roques de cim a coll que es fa pesat i lent on hi trobareu alguna fita escadussera de tant en tant.
Tota la ruta fins a Estanys i Colladó del Pessó és molt fàcil de fer i seguir, camins i senders de bon fer, molt fressats i amb estaques marcades en groc de tant en tant, a la cruïlla on cal deixar el GR-11.20 hi trobem un pal indicatiu.
Les vistes dels estanys i entorn són una meravella, des de cim són indescriptibles, infinites.
Gran Pic del Pessó està inclòs al repte dels 100cims de la feec, per accedir a l'inici de ruta només heu de clicar la finestra just sobre la foto de portada, la cobertura mòbil però, és deficient a trams.
Gaudiu-ne en boníssima companyia tant com jo i no deixeu mai ningú enrrere.
Salut i bones rutes.
Стоянка

Pont de La Ribera.

Zona d'aparcament i inici/final de ruta.

Seguim camí.

Перехрестя

Esquerra amunt, deixem GR.

Vistes.

Seguim estaques/fita.

Озеро

Estany del Pessò d'Avall.

Resseguim Estany d'Avall.

Arribem a Estany del Pessó d'Amont.

Озеро

Seguim cap a Coll per corriol.

Vista enrrera.

Гірський перевал

Colladó del Pessó.

Seguim per aresta.

Flanquegem alguns Gendarmes.

Primer tram d'aresta superat.

Seguim per aresta.

Вершина

Cim de Gran Pic del Pessó.

Vistes des de Cim.

Точка шляху

Flanqueig per tram tarter.

Озеро

Tornem a Etany del Pessó d'Amont.

Resseguim Estany Pessó d'Avall.