Скачати

1998

27 вересня 2021 р.

вересня 2021

біля Eriste, Aragón (España)

Sortim del refugi Angel Orús al Forcau seguint el GR 11.2; deixem a la dreta el trencall al coll de la Plana i Estós. Anem fins l'estany de Llardaneta on seguim ja sense camí però amb fites, direcció primer NW i després W fins al coll de Pavots. Fem el Pavots, tornem al coll i comencem la llarga aresta de casi 2,4 km fins al Posets.
Comencem caminant, després crestegem a vegades pel fil, a vegades per un dels dos costats, buscant sempre el millor pas. Arribem al primer ressalt on hi ha una corda fixe; ens encordem per superar-lo. Es un pas d´AD.
Tornem a caminar i crestejar fins a sota de l' Espadas on es redreça per arribar a l'avant cim i al cim de l' Espadas a 3332m. Segueix un tram planer i fàcil, per encarar la baixada després de l'espoló N, cap al pas del funambulista, on abans d'arribar-hi hi trovem una petita dificultat. Ens encordem; passem el pas que es molt aeri però exent de dificultat tècnica, ja que es pot passar assegut també. A l'altre costat del pas, arriba el punt més delicat de tota la cresta: un ressalt curt amb uns passos atlètics d´AD; s'ha de sortir per la dreta del pas per arribar altre cop a l'aresta i ja per terreny més fàcil, assolim la tuca de LLardaneta.Seguim anant en compte igualment i arribem al coll Jean Arlaud.
A partir d'aquí, un caminet ens porta al cim del Posets a 3369m.
La baixada la fem per l'itinerari de la canal Fonda; compte al tram de dalt ja que hi han moltes fites i s'ha de saber a on es vol anar.