Скачати

Координати

20 липня 2021 р.

липня 2021

біля Erill la Vall, Catalunya (España)

BESIBERRI SUD
Aquest cim té l’avantatge de ser un dels 3000 més freqüentats, motiu pel qual el camí no representa cap dificultat: tu fas alta muntanya i la navegació te la fan, al llarg d’un trajecte que és realment bonic.
En efecte, fins als estanys Gémena el camí és sempre molt visible, està marcat amb pintura groga i, aquí i allà, amb estaques.
Així que deixem el corriol que va cap a la sortida d’aigües del Gémena de Dalt i fem un gir a la dreta per enfilar cap al coll d’Abellers, el camí no desapareix, però va quedant interromput per trams de rocs; quan això passa, sempre anem d’una fita a la següent fins al coll, i encara n’hi ha alguna pintada d’un color vermell que fa alguns anys era gairebé estrident i ara, una mica més somort.
A partir del coll hi ha l’única dificultat: triar per quin corriol volem acabar d’arribar. Com que hi puja tanta gent, no n’hi ha un de sol; però tots ens hi portaran.

AGULLA NORD DE MALAVESINA
El segon cim de la jornada ja és tota una altra cosa. Tot seguit fem alguns comentaris que poden ser orientadors; a fi de fer-los més clars, hem adjuntat un parell de fotografies amb gomets de colors:)
Sortim del Besiberri Sud per anar a buscar les fites que, pel sòcol de les agulles de Malavesina, ens portarien cap al Comaloforno. Passarem pel collet (groc), per sota d’una mola de roca (carbassa) i d’una agulleta (vermell), i ja serem a la base de la cresta (verd) de l’Agulla Nord (blau); al fons, el Comaloforno (magenta).
La cresta és curta, però exposada, amb timba a banda i banda; la roca és de bon granit i les preses, de confiança. Si us han de fer servei, vet aquí algunes indicacions. El tram groc-carbassa no té misteri, pim-pam i amunt. El tram carbassa-vermell el fareu bé lleugerament decantats a l’esquerra: les mans a l’aresta i els peus trobaran relleixos còmodes. El tram vermell-verd és el més exposat i recomano fer-lo lleugerament decantat a la dreta: les mans a l’aresta i, per als peus, n’hi haurà prou amb uns relleixos que no tenen la gran amplada però s’hi està bé (els vailets que surten a la fotografia ho van fer just a l’inrevés del que us acabo de recomanar, però cadascú es coneix i sap com es trobarà més còmode i segur). Del punt verd al cim, on hi ha una mica de fita, la cresta s’aplana i ja no té cap dificultat.
I si no ho veiem clar, tan sols cal fer cas del consell més important de tots: a casa, s’hi ha de tornar sempre.

La qualificació 'moderada' de la dificultat és del itinerari en sentit global: Besiberri Sud, fàcil; Agulla Nord de Malavesina, difícil.

PS: Si ningú s’inventa cap altre 3000, plego;)

1r indicador

Toirigo

3 коментарів

• Фото Montderes

Montderes 25 лип. 2021 р.

Plego?

• Фото Serafina de Mas

Serafina de Mas 25 лип. 2021 р.

No, hòstia, no fotis!, que ens quedaríem sense les teves excursions. Va, em retracto: si passés, miraria de resistir-ho.
    Salut, Montderes

• Фото Montderes

Montderes 26 лип. 2021 р.