Скачати

Координати

17 жовтня 2021 р.

жовтня 2021

біля Setcases, Catalunya (España)

Llarga i exigent excursió. Comencem a caminar des de l'aparcament de l'estació d'esquí tot anant en direcció al remuntador de Xemeneies; seguim per la vall amunt per camí mig desdibuixat que més amunt es perd; la pendent es redreça. Anem a buscar la base de la roca de Trident on es passa un xic millor; continuem amunt amb forta pendent fins arribar a la carena.1h. A partir d' aqui i ja per camí passem pel cim d'Ombriaga, baixem casi fins el coll de la Geganta on agafem el camí que a la dreta va a buscar el llaquet de Bacivers i la carena fins al cim. 1:45h. Continuem per la carena per camí fresat. Arribem al Bastiments amb una vista molt amplia dels costats català i francès.2:30h. Baixem -dret al començament-cap al coll en direcció al pic de Freser també per camí que a estones es perd un xic per la roca. Un cop al coll altre cop forta pujada fins al Pic de Freser amb bones vistes cap a la vall de coma de Vaca 3:30h. Tornem a baixar però menys que abans; fem servir les mans per agafar-nos en uns quants molt fàcils passos. L'itinerari es evident del tot. Tornem a agafar el camí fins al coll i pic de l' Infern i amb excel·lent vista cap a la vall de Carançà. 4h. La vista s'eixampla també cap a les muntanyes de Núria. Tornem al coll anterior i per camí, on un tram ens hem d'agafar amb les mans, arribem a la cabana de Tirapits. 4:20h.
D'allí ja prenem el GR, baixem fins al naixement del Freser i pugem un xic fins al coll de la Marrana 5:10h. Trascollem i baixem per camí primer i després per les pistes d' esqui fins al punt de sortida 6h.